Het vingertje werkt niet.
Het belerende vingertje nog eens de lucht in om te vertellen hoe het moet? Vergeet het, uw publiek heeft alles over klantentrouw al 100 keer gehoord. Maar doet er weinig mee.
Kwestie van diep raken.
Weten maar niet doen: dat kan alleen veranderen wanneer u mensen diep raakt, om vervolgens te vertellen dat klantentrouw bij hen begint en eindigt.
Simpele en bruikbare tips
Klantentrouw is geen rocket science... wat de toehoorders nodig hebben, zijn simpele handreikingen waarmee ze meteen aan de slag kunnen én een grote impact veroorzaken.
De Workshop Klanten Wegjagen is al meer dan 1.000 keer ingeslagen als een (plezante) bom.
Weet u wat het is met klantentrouw? Iedereen weet dat het belangrijk is. Iedereen kent de meeste kneepjes en technieken wel. Een training heeft dus niet zoveel zin.
De meeste medewerkers hebben bovendien de indruk dat ze het best goed doen. Klanten hebben er echter vaak een heel andere mening over. En daar wringt precies het schoentje.
Wat vaak ontbreekt, is het besef dat iedereen in een organisatie persoonlijk verantwoordelijk is voor gemiddeld zo’n 60% van de waarde die de klanten verwachten.
Dat is precies de bedoeling van de Workshop Klanten Wegjagen: als spreker de toehoorders laten nadenken over hun eigen niet zo fraaie acties naar de klanten toe en ze meteen aan het werk zetten om er wat aan te doen. Concreet. Toepasbaar. Direct.
Je eigen gedrag relativeren, heet dat. De prettigste vorm van relativeren is…. humor. Die is dan ook rijkelijk aanwezig tijdens de workshop/presentatie.
Want hoe u het ook noemt: klantgerichtheid, klantfocus, klantentrouw, loyalty, customer delight, de klant centraal plaatsen, de klantreis, klanttevredenheid bevorderen, customer service geven, klantenservice verzorgen in contact centers, klantbeleving verzorgen, customer experience management, customer engagement of watdanook: het komt op hetzelfde neer: klantwaarde creëren en leveren.
En dat is de taak van iedereen.
"Iedereen was in het begin flink aan het lachen, tot ze beseften dat ze in een spiegel keken. Toen je ze wees op hun eigen verantwoordelijkheid bij het creëren van klantwaarde, werd het akelig stil. Ik hoor iedereen er nu nog steeds over."
G. Morsink, Webhelp
De magische kracht van de Workshop Klanten Wegjagen
De Workshop Klanten Wegjagen is mijn meest succesvolle presentatie. Hij betekent gegarandeerd een uur entertainment van het hoogste gehalte. Maar tegelijk realiseren de deelnemers zich dat de spreker ze eigenlijk om zichzelf en hun niet altijd even grote bijdrage aan klantentrouw laat lachen.
Na een korte inleiding wordt gezamenlijk geconcludeerd dat klanten eigenlijk etters zijn, die het best zo ver mogelijk weggejaagd kunnen worden. Vervolgens wordt rond een aantal vooraf bepaalde aandachtsgebieden gebrainstormd, om de beste technieken daarvoor te definiëren. De deelnemers zijn daarmee verzekerd van hun statuut van Actief Lid van de Klanten Wegjaag-Club.
Het unieke van deze presentatie is de onconventionele benadering. Deze is voor alle deelnemers een complete verrassing en zorgt ervoor dat er – letterlijk – nog maanden over nagepraat wordt.
Deze presentatie over klantentrouw is geschikt voor iedereen, ook diegenen die denken geen klantcontacten te hebben (want zij hebben natuurlijk interne klanten). Door het feit dat de aandachtspunten aan de organisatie worden aangepast en de zaal zeer actief meewerkt, is de presentatie gegarandeerd maatwerk. Er is geen bovengrens aan het aantal deelnemers (nou ja, vanaf 1.500 moeten we speciale maatregelen nemen).
Na afloop heeft uw publiek:
• een onderhoudende sessie achter de rug, waarvan zij een aantal tips en inzichten over klantentrouw nog lang zullen gebruiken;
• een globaal idee gekregen van de verschillende soorten verwachtingen die klanten hebben;
• een aangescherpt bewustzijn dat klanten tijdrovers zijn en zo snel mogelijk de deur uit moeten – of omgekeerd…..;
• het besef gekregen dat vele aspecten van klantwaarde uit kleine details bestaan en dat zij daar een cruciale rol bij spelen.
Elke presentatie is weer opnieuw maatwerk omdat úw boodschap voorop staat. Maar we baseren ons dan wel op een vorm die zich in het verleden uitgebreid bewezen heeft. Kunt er dan op vertrouwen dat alles goed komt? Ja, daar kunt u op vertrouwen.
U bent op zoek naar een spreker met een andere, effectieve benadering van klantentrouw? Gevonden!
Is de KlantenWegjagen-aanpak niet meteen wat u zoekt? Geen punt, dit is niet de enige maatwerktemplate!
Neem even contact op om samen de meest geschikte formule te zoeken!
Er is overigens geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen. Neem nu alvast bij mij een vrijblijvende optie en vergelijk! Of laten we overleggen hoe we uw evenement tot een spetterend succes maken.
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Wim de Lathauwer / Forfarmers
Iedereen was super enthousiast. Tijdens het zware programma gaf de luchtige manier van presenteren en humor een positieve boost!
Ellen Houben / ASR
Helemaal goed ontvangen en erg positieve reacties. De presentatie sloot perfect aan wat A.S.R. nodig had.
Esther Mulder / KvK Utrecht
De presentatie is zeer goed ontvangen en gewaardeerd met een 8.3!! Alles was naar alle tevredenheid!!
Alain Bastiaens / Ferranti
Wat een uitstraling en de juiste overdracht van informatie. Boven verwachting en sloot erg goed aan bij onze eigen sprekers.
Eric Boot / ZLTO
Heel erg goed, Aanwezigen waren laaiend enthousiast en er was helaas wat krap tijd maar Guido paste zich perfect aan!
Joyce Thuis / DHL
Zijn verhaal sloot heel goed aan bij de boodschap die wij hadden voor de sales populatie. Combi kennis, ervaring en humor was TOP!
Ruud Majenburg / Heijmans
Heel goed! Veel positieve reacties. De presentatie sloot perfect aan bij onderwerp van de vakdagen. De doosjes zijn populair!!
Victor van Putten / Renault
Super presentatie! Erg genoten! Guido is heel kundig en legt de vinger op de juister plek. Erg tevreden over de gehele gang van zaken.
Jolien Tragter / CIVON
Hoge score bij de evaluaties van de aanwezigen. Voor ons is het doel bereikt. De aanwezigen zijn echt getriggerd. Super presentatie!
Thomas Blankvoort / Webhelp
Erg goed bevallen, deze bedrijfsverloskundige. Erg leuke uitspraken en de manier van presenteren zeker plezant!
Michel Kramer / Rabo Waterland
Zeer tevreden en na de presentatie met deelnemers geevalueerd en allemaal positieve uitkomsten.
Janet Groeneveld / HIM
Publiek heeft met ingehouden adem geluisterd met uiteraard de lach tussendoor en iedereen was zeer positief!
Anique Wieggers / ZIUT
Razend enthousiast. Publiek gaf allemaal 8en & 9ens & 10en! Leuke ludieke manier en er is veel inspiratie opgedaan.
Bert Romani / Ned. Ski Vereniging
Zeer positief! Hele prettige samenwerking en veel enthousiaste reacties!









































































































































































































































































































































































































































