Niet lullen maar poetsen

Ondernemen betekent: actie! Uw publiek zit niet te wachten op ellenlange theoretische verhalen maar wil bruikbare handvatten om mee aan de slag te gaan.

Vreemde ogen dwingen

Succesvol ondernemen staat gelijk aan: anders naar de markt kijken dan anderen. Vreemde ogen vormen de beste remedie voor tunnelvisie!

Simpele en bruikbare tips

Ondernemen is waarde creëren. Dit is geen rocket science... wie de dingen simpel kan maken in onze complexe wereld, is spekkoper.

"Welkom in de 21ste eeuw", een spetterende presentatie over ondernemen.

Is de wereld werkelijk op hol geslagen en tuimelen we van de ene crisis in de andere? Of hebben we eindelijk ons “normale” ritme weer opgepakt na decennia van crisisloze rust?
Dat maakt de 21ste eeuw zo anders dan de vorige. We moeten onze denkkaders omgooien.
Het “of” en het “hoe” daarvan hebben we zelf helemaal in de hand.
Meezeuren met de Moppersmurf? Of ons afvragen: als we er niets AAN kunnen doen, wat kunnen we er MEE doen?
Steeds maar meer moeite doen om de status quo overeind te houden in een veranderende omgeving? Of je comfortzone oprekken zodat er ruimte komt voor magische dingen?

We hoeven immers enkel te veranderen wat we DOEN, niet wie we ZIJN. Verandermanagement is dus overbodige onzin. Alle succesvolle organisaties en hun leiders hebben haarscherp op hun netvlies wie ze zijn en blijven.
Veranderen om hetzelfde te kunnen blijven doen. De kunst is om ervoor te zorgen dat ons interne tempo minstens gelijk loopt met wat er buiten aan de hand is.
Alles wat we vandaag doen, is gebaseerd op keuzes en beslissingen uit het verleden, ingegeven door de mogelijkheden van toen. Die zijn ondertussen veranderd. Dus vernieuwen(d denken) is eigenlijk niet anders dan het terugdraaien van keuzes.

Kortom, als je het simpel maakt, wordt het vanzelf eenvoudig. Ik presenteer dus een simpel maar zeer effectief recept. Trefwoorden: positief, flexibel, samen.
Tijdens de voorbespreking maken we er een maatwerkpresentatie van: voor de leden van uw vereniging, voor uw managementteam, uw medewerkers, voor uw ketenpartners of voor andere belanghebbenden. En…. uiteraard wordt er ook weer flink gelachen

Laten we het daarom simpel houden en alles herleiden tot degelijk koopmanschap.
Want door welk woord u ook getriggerd wordt: ondernemen, ondernemers, ondernemerschap, entrepreneurship, entrepreneuren, zzp’ers, starters, start-ups of watdanook, het komt op hetzelfde neer: kansen zien en er onderscheidende, vernieuwende en duurzame waarde mee creëren.
Dat is de kern van ondernemen.

"Allemaal positieve reacties. Veel humor. Zeer tevreden!"

Ab Rood / Ruitenburg adviseurs & accountants

Boodschap 95%
Humor 60%
Interactie 30%
Onmiddellijke toepasbaarheid 99%

Guido Thys over ondernemen: zo hoor je het ook nog eens van een ander!

Bedrijfsnaam: Royal Flora Holland
Een goede mix van kennis, kunde en ervaring in een duidelijke presentatie met een humoristische inslag. Hierdoor bleven de luisteraars geboeid tot de laatste minuut. Top dat je mijn vragen hebt verwerkt in je presentatie! Volgens mij heb je daardoor de juiste snaar geraakt!

Bedrijfsnaam: Bouwend Nederland afdeling Drechtwaard
Guido heeft bij ons een ontzettend inspirerende en leerzame presentatie gegeven; hij deed dit met een grote vleug humor en aangepast aan de actualiteiten van de dag.

Bedrijfsnaam: AVBS, sierteelt- en groenfederatie België
Guido weet door de scherpzinnige en gedreven manier waarop hij zijn verhaal brengt, de toehoorder aan zich te binden. Een duidelijke boodschap gebracht met de nodige humor. Een meerwaarde voor ons event!

Bedrijfsnaam: Bouwend Nederland afdeling Lingestreek
Uw presentatie was onderhoudend en interessant. Tijdsduur prima en over het algemeen een positief verhaal, waar we in de bouw mee verder kunnen. Nogmaals dank en veel succes met uw inspirerende voordrachten!

Bedrijfsnaam: Royal Flora Holland
Guido heeft als bedrijfsverloskundige een inspiratievolle en met humor doorspekte presentatie gegeven op onze productdag. Een netwerkdag voor tuinplanten kwekers van de bloemenveiling. Zowel wij als organisatie van de dag als de bijna 100 aanwezigen waren zeer tevreden met de sessie van Guido. Hij gaf voedsel om over na te denken.

Bedrijfsnaam: VVCM
Bedankt nogmaals voor jouw aandeel in het welslagen van onze nieuwjaarsbijeenkomst. Tijdens het diner hoorde ik nog regelmatig mensen daarop terugkomen tijdens gesprekken over ondernemerschap en de huidige ontwikkelingen op geopolitieke schaal. Heel leerzaam dus en inderdaad stof tot nadenken.

Meer dan 2600 presentaties: niemand heeft meer ervaring met ondernemen dan Guido Thys. Gegarandeerde impact met veel (Belgische) humor.

Omdat ook de kaders veranderen waarbinnen we dit soort beslissingen nemen, dreigt onze dagelijkse gang van zaken te veranderen in een onontwarbaar kluwen. Nee! bewijs ik in de presentatie “Welkom in de 21ste eeuw“.
Op mijn bekende, bijzonder humorvolle wijze geef ik praktische handreikingen om knelpunten te ontdekken en om te bepalen uit welke hoek de oplossing zal komen. En…. uiteraard wordt er ook weer flink gelachen!

Elke presentatie over ondernemen is weer opnieuw maatwerk omdat úw boodschap voorop staat. Maar we baseren ons dan wel op een vorm die zich in het verleden uitgebreid bewezen heeft. Kunt er dan op vertrouwen dat alles goed komt? Ja, daar kunt u op vertrouwen.

U bent op zoek naar een spreker met een andere, effectieve benadering van ondernemen? Gevonden!

Is de Welkom-aanpak niet meteen wat u zoekt? Geen punt, dit is niet de enige maatwerktemplate!
Neem even contact op om samen de meest geschikte formule te zoeken! 

Er is overigens geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen. Neem nu alvast bij mij een vrijblijvende optie en vergelijk! Of laten we overleggen hoe we uw evenement tot een spetterend succes maken.

279.046

BLIJE TOEHOORDERS

2.248

TEVREDEN OPDRACHTGEVERS

60.452

BOEKEN VERKOCHT

38.014

TIPBOEKJES VERSPREID

Guido Thys vertelde al de boodschap van: