Peptalk = emotie

Feiten, rationele argumenten, anekdotes en dergelijke zijn belangrijk voor de opbouw van een verhaal en voor het vasthouden van de aandacht. Maar een peptalk ontstaat pas door de passie van de spreker.

Peptalk = vakwerk

Een spreker met een inspirerende boodschap is niet automatisch goed voor een peptalk. Een publiek aanspreken is een vak. Het omhelst niet enkel het brengen van een sterke inhoud, maar vooral van het creëren van impact.

Peptalk = interactie

Het is pas een peptalk wanneer de spreker een heel diep, intensief contact heeft met de toehoorders en precies aanvoelt waar hun gevoelige snaar ligt.

Een peptalk is een kunstvorm

Een peptalk is een hele opdracht… Daarom vertrouwt u deze best toe aan een doorwinterd professional met een zomerse blik!
Bij motivering gaat het om emoties, het publiek raken op twee punten:
  • het onderwerp spreekt aan omdat er een duidelijke link is met de dagelijkse werk- en denkzaamheden;
  • en veel belangrijker: de passie, de overtuiging, het enthousiasme; de emotie van de spreker slaat over.

Uiteraard gaat het ook om ratio: u wil uw gasten namelijk inspiratie geven om dingen daarna anders te doen.

Kortom: een motivator weet heel erg goed waar uw genodigden dagelijks mee geconfronteerd worden en weet hen door zijn eigen passie mee te nemen naar een heel andere zienswijze. En die zienswijze, dat is uiteraard uw zienswijze. U wil dus dat de spreker uw eigen boodschap bevestigt.
Wanneer u mij vraagt wat ik doe voor de kost, dan is mijn antwoord: het bovenstaande. Als 25 jaar lang, bij duizenden organisaties en bedrijven, voor meer dan een kwart miljoen toehoorders.

Volgens de psychologen wordt iedereen altijd door een bepaalde motivering gedreven. Die kunnen we samen beïnvloeden door middel van een maatwerkpeptalk met bewezen effect. Zullen we overleggen hoe we dat samen voor elkaar krijgen?

Hoe dan ook kunt u uw eisen- en wensenpakket scherpstellen door middel van deze beslissingsboom (met een knipoog).

"Ontwapenend, humoristisch en natuurlijk plezant, maar vooral een herkenbare peptalk!"

J. Prummel, Viking – Venlo

Alles over sprekers en "peptalks"

U bent op zoek naar de ideale peptalk? Er is geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen.
Laten we samen gratis en vrijblijvend brainstormen over de beste aanpak voor uw evenement. We kijken op welke manier ik daar het meest effectief aan kan bijdragen. Lukt dat niet, dan zoeken we samen een andere spreker.
En/of neem nu een vrijblijvende optie zodat ik uw evenement alvast in potlood in de agenda kan vastleggen.
Vergelijk mijn aanbod vervolgens met andere sprekers en hun peptalks!

Hieronder kunt u kiezen uit de templates van mijn presentaties en workshops. Ze zijn stuk voor stuk jaren geleden ontstaan en op vele tientallen (soms honderden) podia fijngeslepen. Ze nemen het publiek dus gegarandeerd bij de hand en brengen hen naar…. precies die plek waar u ze hebben wilt. Want daar zit precies de tweede component: 100% maatwerk. Neem nu vrijblijvend contact of die optie, wat hebt u tenslotte te verliezen?

Dit zijn mijn bewezen templates, per thema:

279.046

BLIJE TOEHOORDERS

2.248

TEVREDEN OPDRACHTGEVERS

60.452

BOEKEN VERKOCHT

38.014

TIPBOEKJES VERSPREID

Guido Thys vertelde al de boodschap van: