Peptalk = emotie
Feiten, rationele argumenten, anekdotes en dergelijke zijn belangrijk voor de opbouw van een verhaal en voor het vasthouden van de aandacht. Maar een peptalk ontstaat pas door de passie van de spreker.
Peptalk = vakwerk
Een spreker met een inspirerende boodschap is niet automatisch goed voor een peptalk. Een publiek aanspreken is een vak. Het omhelst niet enkel het brengen van een sterke inhoud, maar vooral van het creëren van impact.
Peptalk = interactie
Het is pas een peptalk wanneer de spreker een heel diep, intensief contact heeft met de toehoorders en precies aanvoelt waar hun gevoelige snaar ligt.
Een peptalk is een kunstvorm
Bij motivering gaat het om emoties, het publiek raken op twee punten:
- het onderwerp spreekt aan omdat er een duidelijke link is met de dagelijkse werk- en denkzaamheden;
- en veel belangrijker: de passie, de overtuiging, het enthousiasme; de emotie van de spreker slaat over.
Uiteraard gaat het ook om ratio: u wil uw gasten namelijk inspiratie geven om dingen daarna anders te doen.
Kortom: een motivator weet heel erg goed waar uw genodigden dagelijks mee geconfronteerd worden en weet hen door zijn eigen passie mee te nemen naar een heel andere zienswijze. En die zienswijze, dat is uiteraard uw zienswijze. U wil dus dat de spreker uw eigen boodschap bevestigt.
Wanneer u mij vraagt wat ik doe voor de kost, dan is mijn antwoord: het bovenstaande. Als 25 jaar lang, bij duizenden organisaties en bedrijven, voor meer dan een kwart miljoen toehoorders.
Volgens de psychologen wordt iedereen altijd door een bepaalde motivering gedreven. Die kunnen we samen beïnvloeden door middel van een maatwerkpeptalk met bewezen effect. Zullen we overleggen hoe we dat samen voor elkaar krijgen?
Hoe dan ook kunt u uw eisen- en wensenpakket scherpstellen door middel van deze beslissingsboom (met een knipoog).
"Ontwapenend, humoristisch en natuurlijk plezant, maar vooral een herkenbare peptalk!"
J. Prummel, Viking – Venlo
Alles over sprekers en "peptalks"
U bent op zoek naar de ideale peptalk? Er is geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen.
Laten we samen gratis en vrijblijvend brainstormen over de beste aanpak voor uw evenement. We kijken op welke manier ik daar het meest effectief aan kan bijdragen. Lukt dat niet, dan zoeken we samen een andere spreker.
En/of neem nu een vrijblijvende optie zodat ik uw evenement alvast in potlood in de agenda kan vastleggen.
Vergelijk mijn aanbod vervolgens met andere sprekers en hun peptalks!
Hieronder kunt u kiezen uit de templates van mijn presentaties en workshops. Ze zijn stuk voor stuk jaren geleden ontstaan en op vele tientallen (soms honderden) podia fijngeslepen. Ze nemen het publiek dus gegarandeerd bij de hand en brengen hen naar…. precies die plek waar u ze hebben wilt. Want daar zit precies de tweede component: 100% maatwerk. Neem nu vrijblijvend contact of die optie, wat hebt u tenslotte te verliezen?
Dit zijn mijn bewezen templates, per thema:
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Eric Boot / ZLTO
Heel erg goed, Aanwezigen waren laaiend enthousiast en er was helaas wat krap tijd maar Guido paste zich perfect aan!
Martijn Priem/Gemeente Borsele
Uiterst tevreden. Eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Paste erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe.
Astrid Ma / Arvalis
Prettige samenwerking. Duidelijke informatie en efficiënte voorbereiding. Guido is een leuke presentator en de interactie maakt het compleet.
Marlene Dassen / Eurocom
Perfect! Heel erg leuk met de humoristische slag. Het boek was heel verfrissend en heel prettig om deze achteraf nog te kunnen lezen.
Alain Bastiaens / Ferranti
Wat een uitstraling en de juiste overdracht van informatie. Boven verwachting en sloot erg goed aan bij onze eigen sprekers.
Gerlinde Houbrechts / Selligent
Heel goed! Beste spreker van de afgelopen 2 jaar. Met veel humor de boodschap goed overbrengen.
Marieke Vlugt / Ass.v.Examinering
Presentatie heel enthousiast ontvangen en positief ervaren. Erg professioneel. De presentatie was erg passend op onze verwachting.
Willem Heijboer / Blomsma
Zeer tevreden. Guido zijn presentatie sloot goed aan en alles was naar verwachting. Absoluut een aanrader!!
Fanneke Meuwese / DGLV
Heel Goed! Super leuke prestatie. Erg warm en toch bleef de aandacht erbij :-) Graag tot een volgende keer!
Kees v.Klaarbergen / Primavoorelkaar
Een hele plezante avond met alleen maar posititieve reacties!Directe inleving door Guido, duidelijke en complete informatie.
Erik Kuiper/Winkel.ver.Zevenhuizen
De andere manier van presenteren was verrassend en de boodschap kwam zo erg duidelijk over. Heel positief!
Bert Romani / Ned. Ski Vereniging
Zeer positief! Hele prettige samenwerking en veel enthousiaste reacties!
Miranda van Kooten / Huisman
Super! Goed verhaal en een betere opening van de dag hadden we niet kunnen wensen.
Mia Groothart/Woong. Z-Vlaanderen
Zeer plezant!! Leuke manier van presenteren: hoe moet het niet ... Onze medewerkers gaan actief aan de slag met de doosjes.
Paul van Lummel / Compaen
Alleen maar lof, helemaal naar wens! Geschikt voor alle relaties en goed ingegaan op doelgroep. Iedereen was enthousiast!
Tamara de Lange / AOC Oost
Zeer leuke bijeenkomst en helaas te weinig tijd om verder te sparren met Guido dus wij gaan voor een vervolg!
Silvia van Nieuwland / BEKO
Presentatie was vlot en vol humor. Het paste goed bij het publiek. Bij een volgend evenement komt Guido Thys zeker weer ter sprake!
David Nassen / ISB
Heel erg goed! Voldeed aan alle verwachtingen. Guido nam iedereen mee in zijn presentatie en kreeg de volle aandacht.
Kijk ook even op deze onderwerppagina's:
Klantwaarde
Klantgerichtheid
Klantenservice
Customer Service
Klantbeleving
Customer Experience
Klantvriendelijkheid
Klanttevredenheid
Klantfocus
Klant Centraal
Customer Focus
Klantreis
Net Promoter Score
Klantentrouw
Customer Loyalty
Gastheerschap
Gastvrijheid
Hospitality
Contact Centers
Customer Delight
Customer Engagement
Trends
Trendwatcher
Futuroloog / ondernemen in een chaotische wereld
WEBSITES:
Klantgerichtheid
Customer Service
Customer Experience
Customer Focus
Hospitality
Ondernemen
Inspiratie
Dagvoorzitter


