Peptalk = emotie
Feiten, rationele argumenten, anekdotes en dergelijke zijn belangrijk voor de opbouw van een verhaal en voor het vasthouden van de aandacht. Maar een peptalk ontstaat pas door de passie van de spreker.
Peptalk = vakwerk
Een spreker met een inspirerende boodschap is niet automatisch goed voor een peptalk. Een publiek aanspreken is een vak. Het omhelst niet enkel het brengen van een sterke inhoud, maar vooral van het creëren van impact.
Peptalk = interactie
Het is pas een peptalk wanneer de spreker een heel diep, intensief contact heeft met de toehoorders en precies aanvoelt waar hun gevoelige snaar ligt.
Een peptalk is een kunstvorm
Bij motivering gaat het om emoties, het publiek raken op twee punten:
- het onderwerp spreekt aan omdat er een duidelijke link is met de dagelijkse werk- en denkzaamheden;
- en veel belangrijker: de passie, de overtuiging, het enthousiasme; de emotie van de spreker slaat over.
Uiteraard gaat het ook om ratio: u wil uw gasten namelijk inspiratie geven om dingen daarna anders te doen.
Kortom: een motivator weet heel erg goed waar uw genodigden dagelijks mee geconfronteerd worden en weet hen door zijn eigen passie mee te nemen naar een heel andere zienswijze. En die zienswijze, dat is uiteraard uw zienswijze. U wil dus dat de spreker uw eigen boodschap bevestigt.
Wanneer u mij vraagt wat ik doe voor de kost, dan is mijn antwoord: het bovenstaande. Als 25 jaar lang, bij duizenden organisaties en bedrijven, voor meer dan een kwart miljoen toehoorders.
Volgens de psychologen wordt iedereen altijd door een bepaalde motivering gedreven. Die kunnen we samen beïnvloeden door middel van een maatwerkpeptalk met bewezen effect. Zullen we overleggen hoe we dat samen voor elkaar krijgen?
Hoe dan ook kunt u uw eisen- en wensenpakket scherpstellen door middel van deze beslissingsboom (met een knipoog).
"Ontwapenend, humoristisch en natuurlijk plezant, maar vooral een herkenbare peptalk!"
J. Prummel, Viking – Venlo
Alles over sprekers en "peptalks"
U bent op zoek naar de ideale peptalk? Er is geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen.
Laten we samen gratis en vrijblijvend brainstormen over de beste aanpak voor uw evenement. We kijken op welke manier ik daar het meest effectief aan kan bijdragen. Lukt dat niet, dan zoeken we samen een andere spreker.
En/of neem nu een vrijblijvende optie zodat ik uw evenement alvast in potlood in de agenda kan vastleggen.
Vergelijk mijn aanbod vervolgens met andere sprekers en hun peptalks!
Hieronder kunt u kiezen uit de templates van mijn presentaties en workshops. Ze zijn stuk voor stuk jaren geleden ontstaan en op vele tientallen (soms honderden) podia fijngeslepen. Ze nemen het publiek dus gegarandeerd bij de hand en brengen hen naar…. precies die plek waar u ze hebben wilt. Want daar zit precies de tweede component: 100% maatwerk. Neem nu vrijblijvend contact of die optie, wat hebt u tenslotte te verliezen?
Dit zijn mijn bewezen templates, per thema:
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Joyce Thuis / DHL
Zijn verhaal sloot heel goed aan bij de boodschap die wij hadden voor de sales populatie. Combi kennis, ervaring en humor was TOP!
Martijn Priem/Gemeente Borsele
Uiterst tevreden. Eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Paste erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe.
Jeffrey van Ammerlaan / TouchMe+
Erg tevreden en goede reacties! Ook heel leuk dat jouw verhaal voor een gedeelte aansloot bij het verhaal van de directeur.
Philip Crollet / Crollet
Heel erg goed en absoluut voor herhaling vatbaar om Guido Thys als spreker in te huren!
Jacco Overdulve / Plieger
Een hele plezierige opening van de dag!! Alleen maar positieve reacties uit publiek!
Alain Bastiaens / Ferranti
Wat een uitstraling en de juiste overdracht van informatie. Boven verwachting en sloot erg goed aan bij onze eigen sprekers.
Marije Kitselar / BAR
Wederom dank voor een inspirerende sessie. Verhaal is prima gevallen. Plezant en relevant! Tot de volgende keer!
Victor van Putten / Renault
Super presentatie! Erg genoten! Guido is heel kundig en legt de vinger op de juister plek. Erg tevreden over de gehele gang van zaken.
Bert de Winter/Werkg Drechtsteden
Heel goed! Energiek, enthousiast, interessant & zeer boeiend. Absoluut geen inkakmoment na de lunch!
Kim van Gulik / Interfocos
Zeer enthousiast! Vooral het bruggetje naar de praktijk was voor de deelnemers een eye-opener. Wat iedereen al wist, werd bevestigd!
Aart Kous / Bedrijvenkring Putten
Alleen maar positief! Van het begin tot het eind zeer vermakelijk maar met een duidelijke boodschap. Verrast en een eye-opener!
Erik Kuiper/Winkel.ver.Zevenhuizen
De andere manier van presenteren was verrassend en de boodschap kwam zo erg duidelijk over. Heel positief!
Cindy van der Wijst / Industria
Erg veel bewondering voor deze man. Hij was tot op de puntjes voorbereid en heeft een geweldige dag neergezet.
Henk Fennema / Fenexpo
Naar volle tevredenheid en verwachting! Aanwezigen gingen met positieve energie weer alle werkzaamheden tegemoet.
Michael Zoetermeer / 3M
Hartstikke goede presentatie, veel enthousiasme, goede overdracht van de boodschap, erg tevreden!
Anique Wieggers / ZIUT
Razend enthousiast. Publiek gaf allemaal 8en & 9ens & 10en! Leuke ludieke manier en er is veel inspiratie opgedaan.
Kijk ook even op deze onderwerppagina's:
Klantwaarde
Klantgerichtheid
Klantenservice
Customer Service
Klantbeleving
Customer Experience
Klantvriendelijkheid
Klanttevredenheid
Klantfocus
Klant Centraal
Customer Focus
Klantreis
Net Promoter Score
Klantentrouw
Customer Loyalty
Gastheerschap
Gastvrijheid
Hospitality
Contact Centers
Customer Delight
Customer Engagement
Trends
Trendwatcher
Futuroloog / ondernemen in een chaotische wereld
WEBSITES:
Klantgerichtheid
Customer Service
Customer Experience
Customer Focus
Hospitality
Ondernemen
Inspiratie
Dagvoorzitter


