Motivering = emotie
Feiten, rationele argumenten, anekdotes en dergelijke zijn belangrijk voor de opbouw van een verhaal en voor het vasthouden van de aandacht. Maar motivering komt er pas door de passie van de spreker.
Motivering = vakwerk
Een spreker met een grote motivering kan het daarom nog niet pakkend vertellen. Een publiek aanspreken is een vak. Het omhelst niet enkel het brengen van een sterke inhoud, maar vooral van het creëren van impact.
Motivering = interactie
Motivering ontstaat maar wanneer de spreker een heel diep, intensief contact heeft met de toehoorders en precies aanvoelt waar hun gevoelige snaar ligt.
Motivering overbrengen is een kunstvorm
Bij motivering gaat het om emoties, het publiek raken op twee punten:
- het onderwerp spreekt aan omdat er een duidelijke link is met de dagelijkse werk- en denkzaamheden;
- en veel belangrijker: de passie, de overtuiging, het enthousiasme; de emotie van de spreker slaat over.
Uiteraard gaat het ook om ratio: u wil uw gasten namelijk inspiratie geven om dingen daarna anders te doen.
Kortom: een motivator weet heel erg goed waar uw genodigden dagelijks mee geconfronteerd worden en weet hen door zijn eigen passie mee te nemen naar een heel andere zienswijze. En die zienswijze, dat is uiteraard uw zienswijze. U wil dus dat de spreker uw eigen boodschap bevestigt.
Wanneer u mij vraagt wat ik doe voor de kost, dan is mijn antwoord: het bovenstaande. Als 25 jaar lang, bij duizenden organisaties en bedrijven, voor meer dan een kwart miljoen toehoorders.
Volgens de psychologen wordt iedereen altijd door een bepaalde motivering gedreven. Die kunnen we samen beïnvloeden door middel van een maatwerkpresentatie met bewezen effect. Zullen we overleggen hoe we dat samen voor elkaar krijgen?
Hoe dan ook kunt u uw eisen- en wensenpakket scherpstellen door middel van deze beslissingsboom (met een knipoog).
"Ontwapenend, humoristisch en natuurlijk plezant, maar vooral herkenbaar en volop motivering!"
J. Prummel, Viking – Venlo
Alles over sprekers en "motivering"
U bent op zoek naar de ideale spreker voor motivering? Er is geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen.
Laten we samen gratis en vrijblijvend brainstormen over de beste aanpak voor uw evenement. We kijken op welke manier ik daar het meest effectief aan kan bijdragen. Lukt dat niet, dan zoeken we samen een andere spreker.
En/of neem nu een vrijblijvende optie zodat ik uw evenement alvast in potlood in de agenda kan vastleggen.
Vergelijk mijn aanbod vervolgens met andere sprekers die motivering kunnen bieden!
Hieronder kunt u kiezen uit de templates van mijn presentaties en workshops. Ze zijn stuk voor stuk jaren geleden ontstaan en op vele tientallen (soms honderden) podia fijngeslepen. Ze nemen het publiek dus gegarandeerd bij de hand en brengen hen naar…. precies die plek waar u ze hebben wilt. Want daar zit precies de tweede component: 100% maatwerk. Neem nu vrijblijvend contact of die optie, wat hebt u tenslotte te verliezen?
Dit zijn mijn bewezen templates, per thema:
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Mia Groothart/Woong. Z-Vlaanderen
Zeer plezant!! Leuke manier van presenteren: hoe moet het niet ... Onze medewerkers gaan actief aan de slag met de doosjes.
Gerlinde Houbrechts / Selligent
Heel goed! Beste spreker van de afgelopen 2 jaar. Met veel humor de boodschap goed overbrengen.
Cindy van der Wijst / Industria
Erg veel bewondering voor deze man. Hij was tot op de puntjes voorbereid en heeft een geweldige dag neergezet.
Elles Janbroers / FNV Kiem
Van de hele dag was Guido t leukst! Erg verfrissend! Duidelijke en zinnige grappen. Guido is een fijn persoon om mee samen te werken!
Thomas Blankvoort / Webhelp
Erg goed bevallen, deze bedrijfsverloskundige. Erg leuke uitspraken en de manier van presenteren zeker plezant!
Henk Fennema / Fenexpo
Naar volle tevredenheid en verwachting! Aanwezigen gingen met positieve energie weer alle werkzaamheden tegemoet.
Michel Kramer / Rabo Waterland
Zeer tevreden en na de presentatie met deelnemers geevalueerd en allemaal positieve uitkomsten.
Marlene Dassen / Eurocom
Perfect! Heel erg leuk met de humoristische slag. Het boek was heel verfrissend en heel prettig om deze achteraf nog te kunnen lezen.
Astrid Ma / Arvalis
Prettige samenwerking. Duidelijke informatie en efficiënte voorbereiding. Guido is een leuke presentator en de interactie maakt het compleet.
Janet Groeneveld / HIM
Publiek heeft met ingehouden adem geluisterd met uiteraard de lach tussendoor en iedereen was zeer positief!
Ellen Houben / ASR
Helemaal goed ontvangen en erg positieve reacties. De presentatie sloot perfect aan wat A.S.R. nodig had.
Sjors Jepkema/Transport & Logistiek
Naar volle tevredenheid en allemaal goede berichten uit het publiek. Graag tot een volgende keer!
Saskia Soetendal / Haagen
Zeer passend! De ludieke manier van presenteren maakte het herkenbaar, met een lach maar boodschap zeker serieus.
Erik Kuiper/Winkel.ver.Zevenhuizen
De andere manier van presenteren was verrassend en de boodschap kwam zo erg duidelijk over. Heel positief!
Esther Mulder / KvK Utrecht
De presentatie is zeer goed ontvangen en gewaardeerd met een 8.3!! Alles was naar alle tevredenheid!!










































































































































































































































































































































































































































Kijk ook even op deze onderwerppagina's:
Klantwaarde
Klantgerichtheid
Klantenservice
Customer Service
Klantbeleving
Customer Experience
Klantvriendelijkheid
Klanttevredenheid
Klantfocus
Klant Centraal
Customer Focus
Klantreis
Net Promoter Score
Klantentrouw
Customer Loyalty
Gastheerschap
Gastvrijheid
Hospitality
Contact Centers
Customer Delight
Customer Engagement
Trends
Trendwatcher
Futuroloog / ondernemen in een chaotische wereld
WEBSITES:
Klantgerichtheid
Customer Service
Customer Experience
Customer Focus
Hospitality
Ondernemen
Inspiratie
Dagvoorzitter