Motivering = emotie
Feiten, rationele argumenten, anekdotes en dergelijke zijn belangrijk voor de opbouw van een verhaal en voor het vasthouden van de aandacht. Maar motivering komt er pas door de passie van de spreker.
Motivering = vakwerk
Een spreker met een grote motivering kan het daarom nog niet pakkend vertellen. Een publiek aanspreken is een vak. Het omhelst niet enkel het brengen van een sterke inhoud, maar vooral van het creëren van impact.
Motivering = interactie
Motivering ontstaat maar wanneer de spreker een heel diep, intensief contact heeft met de toehoorders en precies aanvoelt waar hun gevoelige snaar ligt.
Motivering overbrengen is een kunstvorm
Bij motivering gaat het om emoties, het publiek raken op twee punten:
- het onderwerp spreekt aan omdat er een duidelijke link is met de dagelijkse werk- en denkzaamheden;
- en veel belangrijker: de passie, de overtuiging, het enthousiasme; de emotie van de spreker slaat over.
Uiteraard gaat het ook om ratio: u wil uw gasten namelijk inspiratie geven om dingen daarna anders te doen.
Kortom: een motivator weet heel erg goed waar uw genodigden dagelijks mee geconfronteerd worden en weet hen door zijn eigen passie mee te nemen naar een heel andere zienswijze. En die zienswijze, dat is uiteraard uw zienswijze. U wil dus dat de spreker uw eigen boodschap bevestigt.
Wanneer u mij vraagt wat ik doe voor de kost, dan is mijn antwoord: het bovenstaande. Als 25 jaar lang, bij duizenden organisaties en bedrijven, voor meer dan een kwart miljoen toehoorders.
Volgens de psychologen wordt iedereen altijd door een bepaalde motivering gedreven. Die kunnen we samen beïnvloeden door middel van een maatwerkpresentatie met bewezen effect. Zullen we overleggen hoe we dat samen voor elkaar krijgen?
Hoe dan ook kunt u uw eisen- en wensenpakket scherpstellen door middel van deze beslissingsboom (met een knipoog).
"Ontwapenend, humoristisch en natuurlijk plezant, maar vooral herkenbaar en volop motivering!"
J. Prummel, Viking – Venlo
Alles over sprekers en "motivering"
U bent op zoek naar de ideale spreker voor motivering? Er is geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen.
Laten we samen gratis en vrijblijvend brainstormen over de beste aanpak voor uw evenement. We kijken op welke manier ik daar het meest effectief aan kan bijdragen. Lukt dat niet, dan zoeken we samen een andere spreker.
En/of neem nu een vrijblijvende optie zodat ik uw evenement alvast in potlood in de agenda kan vastleggen.
Vergelijk mijn aanbod vervolgens met andere sprekers die motivering kunnen bieden!
Hieronder kunt u kiezen uit de templates van mijn presentaties en workshops. Ze zijn stuk voor stuk jaren geleden ontstaan en op vele tientallen (soms honderden) podia fijngeslepen. Ze nemen het publiek dus gegarandeerd bij de hand en brengen hen naar…. precies die plek waar u ze hebben wilt. Want daar zit precies de tweede component: 100% maatwerk. Neem nu vrijblijvend contact of die optie, wat hebt u tenslotte te verliezen?
Dit zijn mijn bewezen templates, per thema:
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Thomas Blankvoort / Webhelp
Erg goed bevallen, deze bedrijfsverloskundige. Erg leuke uitspraken en de manier van presenteren zeker plezant!
Esther Mulder / KvK Utrecht
De presentatie is zeer goed ontvangen en gewaardeerd met een 8.3!! Alles was naar alle tevredenheid!!
Linda Dalen / BC Jubbega
Een en al enthousiastme. Rustig aan starten en oplopend tot veel lachmomenten maar duidelijke boodschap!
Marije Kitselar / BAR
Wederom dank voor een inspirerende sessie. Verhaal is prima gevallen. Plezant en relevant! Tot de volgende keer!
Paul van Lummel / Compaen
Alleen maar lof, helemaal naar wens! Geschikt voor alle relaties en goed ingegaan op doelgroep. Iedereen was enthousiast!
Leon Martens / Medtronic
Enorm positief!! Herkenbaar in de eigen situatie. De interactie heeft een grote "nadenk"-reactie gegeven. Erg veel van opgestoken!
Erik Kuiper/Winkel.ver.Zevenhuizen
De andere manier van presenteren was verrassend en de boodschap kwam zo erg duidelijk over. Heel positief!
David Nassen / ISB
Heel erg goed! Voldeed aan alle verwachtingen. Guido nam iedereen mee in zijn presentatie en kreeg de volle aandacht.
Eric Boot / ZLTO
Heel erg goed, Aanwezigen waren laaiend enthousiast en er was helaas wat krap tijd maar Guido paste zich perfect aan!
Janet Groeneveld / HIM
Publiek heeft met ingehouden adem geluisterd met uiteraard de lach tussendoor en iedereen was zeer positief!
Alain Bastiaens / Ferranti
Wat een uitstraling en de juiste overdracht van informatie. Boven verwachting en sloot erg goed aan bij onze eigen sprekers.
Joyce Thuis / DHL
Zijn verhaal sloot heel goed aan bij de boodschap die wij hadden voor de sales populatie. Combi kennis, ervaring en humor was TOP!
Henk Fennema / Fenexpo
Naar volle tevredenheid en verwachting! Aanwezigen gingen met positieve energie weer alle werkzaamheden tegemoet.
Philip Crollet / Crollet
Heel erg goed en absoluut voor herhaling vatbaar om Guido Thys als spreker in te huren!
Kijk ook even op deze onderwerppagina's:
Klantwaarde
Klantgerichtheid
Klantenservice
Customer Service
Klantbeleving
Customer Experience
Klantvriendelijkheid
Klanttevredenheid
Klantfocus
Klant Centraal
Customer Focus
Klantreis
Net Promoter Score
Klantentrouw
Customer Loyalty
Gastheerschap
Gastvrijheid
Hospitality
Contact Centers
Customer Delight
Customer Engagement
Trends
Trendwatcher
Futuroloog / ondernemen in een chaotische wereld
WEBSITES:
Klantgerichtheid
Customer Service
Customer Experience
Customer Focus
Hospitality
Ondernemen
Inspiratie
Dagvoorzitter


