Het vingertje werkt niet.
Het belerende vingertje nog eens de lucht in om te vertellen hoe het moet? Vergeet het, uw publiek heeft alles over customer engagement al 100 keer gehoord. Maar doet er weinig mee.
Kwestie van diep raken.
Weten maar niet doen: dat kan alleen veranderen wanneer u mensen diep raakt, om vervolgens te vertellen dat customer engagement bij hen begint en eindigt.
Simpele en bruikbare tips
Customer engagement is geen rocket science... wat de toehoorders nodig hebben, zijn simpele handreikingen waarmee ze meteen aan de slag kunnen én een grote impact veroorzaken.
De Workshop Klanten Wegjagen is al meer dan 1.000 keer ingeslagen als een (plezante) bom.
Weet u wat het is met customer engagement? Iedereen weet dat het belangrijk is. Iedereen kent de meeste kneepjes en technieken wel. Een training heeft dus niet zoveel zin.
De meeste medewerkers hebben bovendien de indruk dat ze het best goed doen. Klanten hebben er echter vaak een heel andere mening over. En daar wringt precies het schoentje.
Wat vaak ontbreekt, is het besef dat iedereen in een organisatie persoonlijk verantwoordelijk is voor gemiddeld zo’n 60% van de waarde die de klanten verwachten.
Dat is precies de bedoeling van de Workshop Klanten Wegjagen: als spreker de toehoorders laten nadenken over hun eigen niet zo fraaie acties naar de klanten toe en ze meteen aan het werk zetten om er wat aan te doen. Concreet. Toepasbaar. Direct.
Je eigen gedrag relativeren, heet dat. De prettigste vorm van relativeren is…. humor. Die is dan ook rijkelijk aanwezig tijdens de workshop/presentatie.
Want hoe u het ook noemt: klantgerichtheid, klantfocus, klantentrouw, loyalty, customer delight, de klant centraal plaatsen, de klantreis, klanttevredenheid bevorderen, customer service geven, klantenservice verzorgen in contact centers, klantbeleving verzorgen, customer experience management, customer engagement of watdanook: het komt op hetzelfde neer: klantwaarde creëren en leveren.
En dat is de taak van iedereen.
"Iedereen was in het begin flink aan het lachen, tot ze beseften dat ze in een spiegel keken. Toen je ze wees op hun eigen verantwoordelijkheid bij het creëren van klantwaarde, werd het akelig stil. Ik hoor iedereen er nu nog steeds over."
G. Morsink, Webhelp
De magische kracht van de Workshop Klanten Wegjagen
De Workshop Klanten Wegjagen is mijn meest succesvolle presentatie. Hij betekent gegarandeerd een uur entertainment van het hoogste gehalte. Maar tegelijk realiseren de deelnemers zich dat de spreker ze eigenlijk om zichzelf en hun niet altijd even grote bijdrage aan customer engagement laat lachen.
Na een korte inleiding wordt gezamenlijk geconcludeerd dat klanten eigenlijk etters zijn, die het best zo ver mogelijk weggejaagd kunnen worden. Vervolgens wordt rond een aantal vooraf bepaalde aandachtsgebieden gebrainstormd, om de beste technieken daarvoor te definiëren. De deelnemers zijn daarmee verzekerd van hun statuut van Actief Lid van de Klanten Wegjaag-Club.
Het unieke van deze presentatie is de onconventionele benadering. Deze is voor alle deelnemers een complete verrassing en zorgt ervoor dat er – letterlijk – nog maanden over nagepraat wordt.
Deze presentatie over customer engagement is geschikt voor iedereen, ook diegenen die denken geen klantcontacten te hebben (want zij hebben natuurlijk interne klanten). Door het feit dat de aandachtspunten aan de organisatie worden aangepast en de zaal zeer actief meewerkt, is de presentatie gegarandeerd maatwerk. Er is geen bovengrens aan het aantal deelnemers (nou ja, vanaf 1.500 moeten we speciale maatregelen nemen).
Na afloop heeft uw publiek:
• een onderhoudende sessie achter de rug, waarvan zij een aantal tips en inzichten over customer engagement nog lang zullen gebruiken;
• een globaal idee gekregen van de verschillende soorten verwachtingen die klanten hebben;
• een aangescherpt bewustzijn dat klanten tijdrovers zijn en zo snel mogelijk de deur uit moeten – of omgekeerd…..;
• het besef gekregen dat vele aspecten van klantwaarde uit kleine details bestaan en dat zij daar een cruciale rol bij spelen.
Elke presentatie is weer opnieuw maatwerk omdat úw boodschap voorop staat. Maar we baseren ons dan wel op een vorm die zich in het verleden uitgebreid bewezen heeft. Kunt er dan op vertrouwen dat alles goed komt? Ja, daar kunt u op vertrouwen.
U bent op zoek naar een spreker met een andere, effectieve benadering van customer engagement? Gevonden!
Is de KlantenWegjagen-aanpak niet meteen wat u zoekt? Geen punt, dit is niet de enige maatwerktemplate!
Neem even contact op om samen de meest geschikte formule te zoeken!
Er is overigens geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen. Neem nu alvast bij mij een vrijblijvende optie en vergelijk! Of laten we overleggen hoe we uw evenement tot een spetterend succes maken.
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Jeffrey van Ammerlaan / TouchMe+
Erg tevreden en goede reacties! Ook heel leuk dat jouw verhaal voor een gedeelte aansloot bij het verhaal van de directeur.
Ron Brandwijk / Witlox
Heel veel positieve reacties van de aanwezigen. Zijn presentatie blijft een eye-opener. Een mooie mix van serieus en een lach.
Michael Zoetermeer / 3M
Hartstikke goede presentatie, veel enthousiasme, goede overdracht van de boodschap, erg tevreden!
Cindy van der Wijst / Industria
Erg veel bewondering voor deze man. Hij was tot op de puntjes voorbereid en heeft een geweldige dag neergezet.
Gerlinde Houbrechts / Selligent
Heel goed! Beste spreker van de afgelopen 2 jaar. Met veel humor de boodschap goed overbrengen.
Kees v.Klaarbergen / Primavoorelkaar
Een hele plezante avond met alleen maar posititieve reacties!Directe inleving door Guido, duidelijke en complete informatie.
Astrid Ma / Arvalis
Prettige samenwerking. Duidelijke informatie en efficiënte voorbereiding. Guido is een leuke presentator en de interactie maakt het compleet.
Paul van Lummel / Compaen
Alleen maar lof, helemaal naar wens! Geschikt voor alle relaties en goed ingegaan op doelgroep. Iedereen was enthousiast!
Martijn Priem/Gemeente Borsele
Uiterst tevreden. Eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Paste erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe.
Leon Martens / Medtronic
Enorm positief!! Herkenbaar in de eigen situatie. De interactie heeft een grote "nadenk"-reactie gegeven. Erg veel van opgestoken!
Janet Groeneveld / HIM
Publiek heeft met ingehouden adem geluisterd met uiteraard de lach tussendoor en iedereen was zeer positief!
Miranda van Kooten / Huisman
Super! Goed verhaal en een betere opening van de dag hadden we niet kunnen wensen.
Niels Bovendeur / Alion
Goede presentatie, vooral heel interessant en zo anders gebracht door de humor en interactie. Wakker geschut op een prettige manier!
Wim de Lathauwer / Forfarmers
Iedereen was super enthousiast. Tijdens het zware programma gaf de luchtige manier van presenteren en humor een positieve boost!









































































































































































































































































































































































































































