Presentatie Klanten Wegjagen
Dit is de meest succesvolle presentatie van Guido Thys. Ze betekent gegarandeerd een uur entertainment van het hoogste gehalte. Maar tegelijk realiseren de deelnemers zich dat ze eigenlijk lachen om zichzelf en de “kleine details” waar ze steken bij laten vallen.
De sessie leidt tot de conclusie dat iedereen -ongeacht de functie- voor minstens twee derden persoonlijk en hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de waarde die klanten van het bedrijf/de organisatie verwachten.
=== Ook als webinar ===
De sessie leidt tot de conclusie dat iedereen -ongeacht de functie- voor minstens twee derden persoonlijk en hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de waarde die klanten van het bedrijf/de organisatie verwachten.
Dit bereiken we aan de hand van de “Doosjes-theorie”: naast het product of de dienst verwachten klanten ook dat het hen makkelijk gemaakt wordt en ze een “plezante” (van plaire – elkaar het leven aangenaam maken) beleving meemaken.
Omdat de meesten onder ons denken dat we alles over klantwaarde al wel weten en er niet iemand met een belerend vingertje op het podium hoeft te staan, beginnen we met een compleet omgekeerde en onverwachte benadering.
We gaan er namelijk van uit dat klanten eigenlijk etters zijn die ons van ons eigen werk afhouden. We stellen ons voor wat er gebeurt wanneer we de klanten navenant zouden behandelen. We brainstormen rond een aantal vooraf afgesproken aandachtsgebieden en wat blijkt? Iedereen blijkt de wegjaagtechnieken maar al te goed te kennen.
Deze presentatie is geschikt voor iedereen, ook diegenen die denken geen klantcontacten te hebben (want zij hebben natuurlijk interne klanten). Door het feit dat de aandachtspunten aan de organisatie worden aangepast en de zaal zeer actief meewerkt, is de presentatie gegarandeerd maatwerk. Er is geen bovengrens aan het aantal deelnemers (nou ja, vanaf 1.500 moeten we speciale maatregelen nemen)
Na deze presentatie heeft uw publiek:
- een globaal idee gekregen van de verschillende soorten verwachtingen die klanten hebben;
- het besef gekregen dat vele aspecten van klantwaarde uit een mozaïek van kleine elementen bestaat en dat zij een cruciale rol spelen bij het tot stand komen ervan;
- een onderhoudende sessie achter de rug, waarvan zij een aantal trefwoorden nog lang zullen gebruiken.
Het optieformulier invullen is geheel vrijblijvend, maar garandeert u op deze manier wel van een reservering in mijn agenda (wij informeren u altijd over de beschikbaarheid).
Impressie
Bekijk onze Product Sheet.
Additional information
Duur | 60 min |
---|---|
Doelgroep | Iedereen in de organisatie |
Interactie | Ja |
Maatwerk | Ja |
Een leuke en inhoudelijke presentatie met een goede dosis humor. Een keer echt wat anders dan de reguliere sprekers. Ik zou je zeker aanraden!
Eloy Knobel – Robidus
Guido heeft bij De Glaslijn en Midglas een zeer plezante presentatie gegeven over de klantervaring. Het was een presentatie die vanuit een andere hoek benaderd werd en zeer leerzaam was. De aanwezigen waren positief verrast en vonden het ook erg interessant en leerzaam.
Ik beveel Guide Thys zeker aan als spreker!
Angelique Suwahat – Midglas/De Glaslijn
Wij hadden de eer om Guido te mogen ontvangen op de door ons georganiseerde conferentie.
Het contact met Guido was erg prettig en zoals verwacht heeft hij met zijn workshop ‘Omgaan met klanten’ een hele goede indruk achtergelaten bij de medewerkers. Ten zeerste aan te raden!
Lisette Lippens – Eenhoorn Management
Ook ik en mijn collega’s kijken met plezier terug naar de presentatie van afgelopen dinsdag.
Na twee keer een goede en inhoudelijke voorbereiding tussen ons samen, is het wat mij betreft goed gelukt jouw verhaal in te richten wat voor Wooning belangrijk is en een speerpunt voor het jaar 2023.
Je hebt (heb ik meermaals vanuit het team vernomen) met veel humor de boodschap goed overgebracht.
Treffend, soms confronterend maar zeker ook inzichtelijk zijn er een aantal mooie voorbeelden voorbij gekomen die heel treffend zijn.
Alexander Dekker – Wooning
Graag willen we je hartelijk danken voor je inspirerende en humoristische bijdrage aan onze Van Boxtel Experience dag. Jouw aanwezigheid was zeer waardevol en werd, zoals blijkt uit de enquête over deze dag, ook hoog gewaardeerd door onze collega’s. Wij kijken terug op een zeer geslaagde dag!
Rien van Gorcum, Van Boxtel Hoorwinkels
Erg goed, want zorgde ervoor dat je besefte dat je de klant moet behandelen zoals je zelf ook als klant behandeld wilt worden. En ook dat je intern met klanten te maken hebt, dus dat je ook elkaar af en toe wat beter mag behandelen’.
Mitch van Nieuwkerk – Hitma
Wauw, wat een spetterende presentatie van Guido Thys!
Het was een leuke interactieve presentatie met veel humor, maar ook genoeg stof om (serieus) over na te denken.
De presentatie maakt je bewust over hoe we met klanten omgaan en hoe het zou moeten zijn. Een echte aanrader voor als je met klanten werkt!
Meltem Dasdemir-Parmak
DeltaWonen
Guido hebben wij uitgenodigd om ons salesteam alles te leren over ‘scaring away your customers’! Als voorbereiding op het aankomende beurzen seizoen staan we met zijn allen veelvuldig in contact met onze klanten en potentiële klanten. Alleen hoe jaag je je klanten nou zo effectief mogelijk weg? Door Guido weten wij dit nu! Wat wij daaraan hebben? Door het eens van een heel andere hoek te bekijken, realiseer je hoe het wel zou moeten en dat het stiekem ook voorkomt dat je ze inderdaad wegjaagt. Die realisatie maakt dat je nog scherper kijkt naar al je klantcontact. Guido heeft een leuke kijk op de dingen en neemt je mee met allerlei voorbeelden en leuke fragmenten. Met veel humor brengt hij de boodschap over, een serieuze boodschap maar verpakt in een zeer leuke training. Wij zijn inmiddels zeer succesvol in het wegjagen van onze klanten, nou ja bij wijze van spreken!
Gertjan Joosten, Zuiver Group
Guido Thys omschrijft zichzelf als de minst gevraagde spreker van Nederland. Maar net als in zijn presentatie zet hij ook hiermee iedereen op het verkeerde been. Bij ons als het Ondernemers Collectief Mill wist hij met humor en grappige woordspelingen en tegenstellingen iedereen te inspireren en met een andere blik naar zijn of haar potentiële en huidige klanten te kijken. Zeker een aanrader voor ondernemers en hun medewerkers.
Energiek en humor en inhoud goede combinatie.
Joris Leupen – Telindus
Erg positief en naar alle tevredenheid. Als laatste spreker van de dag iedereen geboeid gebleven.
Dries Wouters – Poggio
zeer positieve reacties van aanwezigen. Vooral 1e gedeelte met omdenken heel sterk
Annette van der Mooren – Rechtspraak
Alles was naar volle tevredenheid en ook alleen maar goede reacties vanuit de aanwezigen.
Stefan Schut – Premier Tech
Beter dan verwacht, helemaal tevreden en ook alleen maar positieve reacties.
Christiaan Mandemakers – Rechtspraak
Zeer goed bevallen. Een duidelijke boodschap met een lach!
Mesut Kilic – Dura Vermeer – Thuis de Showroom
Schot in de roos! Evaluatiecijfer: 7,9
Dorinne Jennen – Rabobank
Heel verrassend! Cabaret met een boodschap, precies wat wij wilde.
Linda Timmers – DEKRA
Zeer tevreden. Positieve reacties van aanwezigen.
Michiel Sieben – DSG
Hele leuke bijeenkomst en top zoals Guido Kennemer Wonen in zijn verhaal verwerkt had.
Fonda Dekker – Kennemer Wonen
Al met al was het een dag met een gouden randje.
Iedereen heeft genoten en veel gelachen en daar doe je het voor.
Inge Huijgens – Bibliotheek Het Markiezaat
Ik vind het zelf ook een heel goede presentatie!
Lange aanloop met krachtige kern. Enthousiaste reacties
Hans van den Nieuwenhof – Paresto
Plezant zo’n presentatie. Inderdaad, dat is een van de woorden die je vaker moet zeggen tegen elkaar.
Customer experience en customer relation management is iets wat vanzelf sprekend is als je ondernemer bent. Meedenken met de klant is mijn devies al jaren, maar niet altijd wordt dat gewaardeerd. Maar mijn ervaring op lange termijn is wel dat men uiteindelijk bij je terugkomt. Wat is belangrijk vind is het geven van kleine tips en verzorgen van een stukje nawerk. Heel belangrijk en dat apprecieert de klant.
Ed Boon
Zeer goed aangepast. Erg inspirerend en leerzaam!
Geert van Ek – RG Projecten
Goed bevallen. Guido speelde goed in op het publiek. Tevreden op alle gebieden!
Walter Sundahl – Ministry of Beauty
Vol lof en super inspirerend.
Mitchel Groen – VGZ
Leuk en humoristisch met een zeer duidelijke boodschap!
Lore Schroe – Topdesk Belgium
Geslaagde opzet en vooral een goed doosjes verhaal!
Jan Cieters – CVBA BELFIUS
Alles heel positief!!
Cajo Vroom – Zeevang Ondernemers