Motivatie = emotie
Feiten, rationele argumenten, anekdotes en dergelijke zijn belangrijk voor de opbouw van een verhaal en voor het vasthouden van de aandacht. Maar motivatie komt er pas door de passie van de spreker.
Motivatie = vakwerk
Een spreker met een grote motivatie kan het daarom nog niet pakkend vertellen. Een publiek aanspreken is een vak. Het omhelst niet enkel het brengen van een sterke inhoud, maar vooral van het creëren van impact.
Motivatie = interactie
Motivatie ontstaat maar wanneer de spreker een heel diep, intensief contact heeft met de toehoorders en precies aanvoelt waar hun gevoelige snaar ligt.
Motivatie overbrengen is een kunstvorm
Bij motivatie gaat het om emoties, het publiek raken op twee punten:
- het onderwerp spreekt aan omdat er een duidelijke link is met de dagelijkse werk- en denkzaamheden;
- en veel belangrijker: de passie, de overtuiging, het enthousiasme; de emotie van de spreker slaat over.
Uiteraard gaat het ook om ratio: u wil uw gasten namelijk inspiratie geven om dingen daarna anders te doen.
Kortom: een motivator weet heel erg goed waar uw genodigden dagelijks mee geconfronteerd worden en weet hen door zijn eigen passie mee te nemen naar een heel andere zienswijze. En die zienswijze, dat is uiteraard uw zienswijze. U wil dus dat de spreker uw eigen boodschap bevestigt.
Wanneer u mij vraagt wat ik doe voor de kost, dan is mijn antwoord: het bovenstaande. Als 25 jaar lang, bij duizenden organisaties en bedrijven, voor meer dan een kwart miljoen toehoorders.
Volgens de psychologen wordt iedereen altijd door een bepaalde motivatie gedreven. Die kunnen we samen beïnvloeden door middel van een maatwerkpresentatie met bewezen effect. Zullen we overleggen hoe we dat samen voor elkaar krijgen?
Hoe dan ook kunt u uw eisen- en wensenpakket scherpstellen door middel van deze beslissingsboom (met een knipoog).
"Ontwapenend, humoristisch en natuurlijk plezant, maar vooral herkenbaar en volop motivatie!"
J. Prummel, Viking – Venlo
Alles over sprekers en "motivatie"
U bent op zoek naar de ideale spreker voor motivatie? Er is geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen.
Laten we samen gratis en vrijblijvend brainstormen over de beste aanpak voor uw evenement. We kijken op welke manier ik daar het meest effectief aan kan bijdragen. Lukt dat niet, dan zoeken we samen een andere spreker.
En/of neem nu een vrijblijvende optie zodat ik uw evenement alvast in potlood in de agenda kan vastleggen.
Vergelijk mijn aanbod vervolgens met andere sprekers die motivatie kunnen bieden!
Hieronder kunt u kiezen uit de templates van mijn presentaties en workshops. Ze zijn stuk voor stuk jaren geleden ontstaan en op vele tientallen (soms honderden) podia fijngeslepen. Ze nemen het publiek dus gegarandeerd bij de hand en brengen hen naar…. precies die plek waar u ze hebben wilt. Want daar zit precies de tweede component: 100% maatwerk. Neem nu vrijblijvend contact of die optie, wat hebt u tenslotte te verliezen?
Dit zijn mijn bewezen templates, per thema:
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Philip Crollet / Crollet
Heel erg goed en absoluut voor herhaling vatbaar om Guido Thys als spreker in te huren!
David Nassen / ISB
Heel erg goed! Voldeed aan alle verwachtingen. Guido nam iedereen mee in zijn presentatie en kreeg de volle aandacht.
Fanneke Meuwese / DGLV
Heel Goed! Super leuke prestatie. Erg warm en toch bleef de aandacht erbij :-) Graag tot een volgende keer!
Bert de Winter/Werkg Drechtsteden
Heel goed! Energiek, enthousiast, interessant & zeer boeiend. Absoluut geen inkakmoment na de lunch!
Martijn Priem/Gemeente Borsele
Uiterst tevreden. Eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Paste erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe.
Henk Fennema / Fenexpo
Naar volle tevredenheid en verwachting! Aanwezigen gingen met positieve energie weer alle werkzaamheden tegemoet.
Tamara de Lange / AOC Oost
Zeer leuke bijeenkomst en helaas te weinig tijd om verder te sparren met Guido dus wij gaan voor een vervolg!
Miranda van Kooten / Huisman
Super! Goed verhaal en een betere opening van de dag hadden we niet kunnen wensen.
Michael Zoetermeer / 3M
Hartstikke goede presentatie, veel enthousiasme, goede overdracht van de boodschap, erg tevreden!
Monique van Breukelen / OKW
Een bevlogen en grappige presentatie maar vooral duidelijkheid betreft de boodschap. Die kwam heel goed over!!
Anique Wieggers / ZIUT
Razend enthousiast. Publiek gaf allemaal 8en & 9ens & 10en! Leuke ludieke manier en er is veel inspiratie opgedaan.
Peter Nas / Vogel’s
De presentatie heeft aan alle verwachtingen voldaan. Guido is een genadig spreker, met een mooie dosis humor.
Paul van Lummel / Compaen
Alleen maar lof, helemaal naar wens! Geschikt voor alle relaties en goed ingegaan op doelgroep. Iedereen was enthousiast!
Eric Boot / ZLTO
Heel erg goed, Aanwezigen waren laaiend enthousiast en er was helaas wat krap tijd maar Guido paste zich perfect aan!
Marlene Dassen / Eurocom
Perfect! Heel erg leuk met de humoristische slag. Het boek was heel verfrissend en heel prettig om deze achteraf nog te kunnen lezen.
Esther Mulder / KvK Utrecht
De presentatie is zeer goed ontvangen en gewaardeerd met een 8.3!! Alles was naar alle tevredenheid!!
Aart Kous / Bedrijvenkring Putten
Alleen maar positief! Van het begin tot het eind zeer vermakelijk maar met een duidelijke boodschap. Verrast en een eye-opener!
Niels Bovendeur / Alion
Goede presentatie, vooral heel interessant en zo anders gebracht door de humor en interactie. Wakker geschut op een prettige manier!










































































































































































































































































































































































































































Kijk ook even op deze onderwerppagina's:
Klantwaarde
Klantgerichtheid
Klantenservice
Customer Service
Klantbeleving
Customer Experience
Klantvriendelijkheid
Klanttevredenheid
Klantfocus
Klant Centraal
Customer Focus
Klantreis
Net Promoter Score
Klantentrouw
Customer Loyalty
Gastheerschap
Gastvrijheid
Hospitality
Contact Centers
Customer Delight
Customer Engagement
Trends
Trendwatcher
Futuroloog / ondernemen in een chaotische wereld
WEBSITES:
Klantgerichtheid
Customer Service
Customer Experience
Customer Focus
Hospitality
Ondernemen
Inspiratie
Dagvoorzitter