Een spreker over trends is eenkennig
Een spreker over trends kijkt naar alleen maar naar de trends. Zij/hij focust zich echter op één aspect: technologie, duurzaamheid, etcetera. De wereld is echter een samenspel van vele factoren. De mix van relevante elementen is voor ieder bedrijf verschillend.
Een spreker over trends kijkt koffiedik
Het is nog niet omdat je zelf ergens enthousiast over bent, dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Integendeel. 90%+ van de voorspellingen komen nooit uit (dit is er ook een :-) )
Een spreker over trends is geen trendDOENER
De vraag is niet zozeer: wat zou er allemaal kunnen gebeuren? De vraag is: als er wat verandert, hoe kan mijn organisatie daar op inspelen?
Een spreker over trends vertelt niet wat je met al die trends aan moet.
Een klassieke spreker over trends heeft het over de veranderingen die in de (nabije) toekomst wel eens een grote invloed zouden uitoefenen op uw dagelijkse reilen en zeilen. Maar eigenlijk komt het aan op hen meenemen van het publiek in twee stappen:
- trends en veranderingen linken met de dagelijkse werk- en denkzaamheden;
- en veel belangrijker: de realisatie dat er eenvoudige, behapbare stappen zijn om hier mee om te gaan, even goed als de succesvolle bedrijven van wie iedereen de namen kent.
Wat dat is uiteindelijk het doel: u wilt uw gasten inspiratie geven om dingen daarna anders te doen.
Een spreker over trends ++ gaat dus een paar stappen verder dan zijn collega’s: hij weet heel erg goed waar uw genodigden dagelijks mee geconfronteerd worden en neemt hen door zijn eigen passie mee naar een heel andere zienswijze. En die zienswijze, dat is uiteraard uw zienswijze. U wil dus dat de spreker uw eigen boodschap bevestigt.
Wanneer u mij vraagt wat ik doe voor de kost, dan is mijn antwoord: het bovenstaande. Als 25 jaar lang, bij duizenden organisaties en bedrijven, voor meer dan een kwart miljoen toehoorders.
En mag er ook een flinke portie humor bij komen kijken? Humor is de prettigste manier van relativeren. En relativeren is: vanuit een ander perspectief naar de dagelijkse omgeving kijken. Dat is uw bedoeling, toch?
Dat kunnen we samen realiseren door middel van een maatwerkpresentatie met bewezen effect. Zullen we overleggen hoe we dat samen voor mekaar krijgen?
Hoe dan ook kunt u uw eisen- en wensenpakket scherpstellen door middel van deze beslissingsboom (met een knipoog).
"Bijzonder onder de indruk, top qua interactie en erg flitsend!"
H. Wennekes, Gemeente Lochem
Alles over sprekers en trends
Robotica, kwantumcomputers, crowdfunding, en de vele honderden technologische dingen die er aan de hand zijn: sprekers over trends strooien ze dagelijks over ons uit en we kennen ze ondertussen al wel…
De meeste sprekers over trends beperken hun overzichten tot technologie, maar duurzaamheid en de verzanding van structuren hebben minstens evenveel invloed op de veranderingen. Met verstrekkende gevolgen.
Af en toe waag ik mij aan voorspellingen. Die hebben de vervelende gewoonte om uit te komen. In 2010 zei ik: dit is géén economische crisis. Check! 2013: de crisis zal enkel ophouden voor ondernemingen die hun systemen overhoop gooien. Check! 2016: we staan nog maar aan het begin van de veranderingen. Check? Het ziet er wel naar uit…
Wat nu?
Het is duidelijk dat we er niet meer zullen komen met product- en andere innovaties op operationeel, tactisch en zelfs strategisch vlak alleen. We zullen onze denkkaders moeten innoveren.
Voorbeeld: een veel gehoorde klacht is dat bedrijven wel wíllen innoveren maar niet meer het geschikte personeel ervoor kunnen vinden. Wie de 21ste eeuw begrepen heeft, weet dat dit meer zal veranderen. We zullen daar dus anders over moeten gaan nadenken.
Tegelijk zijn er constanten die niet zo meteen zullen verdwijnen. Voorbeeld: een economie is een verzameling ruilprocessen en die zijn bedoeld om waarde uit te wisselen. Waar ligt het evenwicht tussen behouden en veranderen? Ingewikkeld? Nee: als je het simpel maakt, wordt het vanzelf eenvoudig. Maar dan moet je een paar stappen verder gaan dan traditionele trendwatchers!
Dúrven verder kijken dan je core business en dúrven dwarsdenken, dus. Aan de hand van voorbeelden laat ik zien hoe denkkaders op te rekken om succesvolle innovaties en disrupties te realiseren.
Tijdens de voorbespreking maken we er een maatwerkpresentatie van: voor de leden van uw vereniging, voor uw managementteam, uw medewerkers, voor uw ketenpartners of voor andere belanghebbenden.
En…. uiteraard wordt er ook weer flink gelachen!
Na afloop heeft uw publiek:
• een onderhoudende sessie achter de rug;
• een globaal idee gekregen van de verschillende soorten trends die op dit moment spelen;
• een aangescherpt bewustzijn dat we er niet meer komen met strategisch denken alleen;
• het besef gekregen dat we onze denkkaders zullen moeten veranderen + handreikingen op zak om dit ook daadwerkelijk te doen.
Elke presentatie is weer opnieuw maatwerk omdat úw boodschap voorop staat. Maar we baseren ons dan wel op een vorm die zich in het verleden uitgebreid bewezen heeft. Kunt er dan op vertrouwen dat alles goed komt? Ja, daar kunt u op vertrouwen.
U bent op zoek naar een effectieve futuroloog? Gevonden!
Is de presentatie “Welkom in de 21ste eeuw” niet meteen wat u zoekt? Geen punt, dit is niet de enige maatwerktemplate! Neem even contact op om samen de meest geschikte formule te zoeken!
Er is overigens geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen. Neem nu alvast bij mij een vrijblijvende optie en vergelijk! Of laten we overleggen hoe we uw evenement tot een spetterend succes maken.
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Kees v.Klaarbergen / Primavoorelkaar
Een hele plezante avond met alleen maar posititieve reacties!Directe inleving door Guido, duidelijke en complete informatie.
Henk Fennema / Fenexpo
Naar volle tevredenheid en verwachting! Aanwezigen gingen met positieve energie weer alle werkzaamheden tegemoet.
Eric Boot / ZLTO
Heel erg goed, Aanwezigen waren laaiend enthousiast en er was helaas wat krap tijd maar Guido paste zich perfect aan!
Martijn Priem/Gemeente Borsele
Uiterst tevreden. Eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Paste erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe.
Marlene Dassen / Eurocom
Perfect! Heel erg leuk met de humoristische slag. Het boek was heel verfrissend en heel prettig om deze achteraf nog te kunnen lezen.
Miranda van Kooten / Huisman
Super! Goed verhaal en een betere opening van de dag hadden we niet kunnen wensen.
Gerlinde Houbrechts / Selligent
Heel goed! Beste spreker van de afgelopen 2 jaar. Met veel humor de boodschap goed overbrengen.
Erik Kuiper/Winkel.ver.Zevenhuizen
De andere manier van presenteren was verrassend en de boodschap kwam zo erg duidelijk over. Heel positief!
Jacco Overdulve / Plieger
Een hele plezierige opening van de dag!! Alleen maar positieve reacties uit publiek!
Astrid Ma / Arvalis
Prettige samenwerking. Duidelijke informatie en efficiënte voorbereiding. Guido is een leuke presentator en de interactie maakt het compleet.
Bert Romani / Ned. Ski Vereniging
Zeer positief! Hele prettige samenwerking en veel enthousiaste reacties!
Ron Brandwijk / Witlox
Heel veel positieve reacties van de aanwezigen. Zijn presentatie blijft een eye-opener. Een mooie mix van serieus en een lach.
Linda Dalen / BC Jubbega
Een en al enthousiastme. Rustig aan starten en oplopend tot veel lachmomenten maar duidelijke boodschap!
Michael Zoetermeer / 3M
Hartstikke goede presentatie, veel enthousiasme, goede overdracht van de boodschap, erg tevreden!
Jolien Tragter / CIVON
Hoge score bij de evaluaties van de aanwezigen. Voor ons is het doel bereikt. De aanwezigen zijn echt getriggerd. Super presentatie!
Kijk ook even op deze onderwerppagina's:
Klantwaarde
Klantgerichtheid
Klantenservice
Customer Service
Klantbeleving
Customer Experience
Klantvriendelijkheid
Klanttevredenheid
Klantfocus
Klant Centraal
Customer Focus
Klantreis
Net Promoter Score
Klantentrouw
Customer Loyalty
Gastheerschap
Gastvrijheid
Hospitality
Contact Centers
Customer Delight
Customer Engagement

