Het vingertje werkt niet.
Het belerende vingertje nog eens de lucht in om te vertellen hoe het moet? Vergeet het, uw publiek heeft alles over klantenservice al 100 keer gehoord. Maar doet er weinig mee.
Kwestie van diep raken.
Weten maar niet doen: dat kan alleen veranderen wanneer u mensen diep raakt, om vervolgens te vertellen dat klantenservice bij hen begint en eindigt.
Simpele en bruikbare tips
Klantenservice is geen rocket science... wat de toehoorders nodig hebben, zijn simpele handreikingen waarmee ze meteen aan de slag kunnen én een grote impact veroorzaken.
De Workshop Klanten Wegjagen is al meer dan 1.000 keer ingeslagen als een (plezante) bom.
Weet u wat het is met klantenservice? Iedereen weet dat het belangrijk is. Iedereen kent de meeste kneepjes en technieken wel. Een training heeft dus niet zoveel zin.
De meeste medewerkers hebben bovendien de indruk dat ze het best goed doen. Klanten hebben er echter vaak een heel andere mening over. En daar wringt precies het schoentje.
Wat vaak ontbreekt, is het besef dat iedereen in een organisatie persoonlijk verantwoordelijk is voor gemiddeld zo’n 60% van de waarde die de klanten verwachten.
Dat is precies de bedoeling van de Workshop Klanten Wegjagen: als spreker de toehoorders laten nadenken over hun eigen niet zo fraaie acties naar de klanten toe en ze meteen aan het werk zetten om er wat aan te doen. Concreet. Toepasbaar. Direct.
Je eigen gedrag relativeren, heet dat. De prettigste vorm van relativeren is…. humor. Die is dan ook rijkelijk aanwezig tijdens de workshop/presentatie.
Want hoe u het ook noemt: klantgerichtheid, klantfocus, klantentrouw, loyalty, customer delight, de klant centraal plaatsen, de klantreis, klanttevredenheid bevorderen, customer service geven, klantenservice verzorgen in contact centers, klantbeleving verzorgen, customer experience management, customer engagement of watdanook: het komt op hetzelfde neer: klantwaarde creëren en leveren.
En dat is de taak van iedereen.
"Iedereen was in het begin flink aan het lachen, tot ze beseften dat ze in een spiegel keken. Toen je ze wees op hun eigen verantwoordelijkheid bij het creëren van klantwaarde, werd het akelig stil. Ik hoor iedereen er nu nog steeds over."
G. Morsink, Webhelp
De magische kracht van de Workshop Klanten Wegjagen
De Workshop Klanten Wegjagen is mijn meest succesvolle presentatie. Hij betekent gegarandeerd een uur entertainment van het hoogste gehalte. Maar tegelijk realiseren de deelnemers zich dat de spreker ze eigenlijk om zichzelf en hun niet altijd even grote bijdrage aan klantenservice laat lachen.
Na een korte inleiding wordt gezamenlijk geconcludeerd dat klanten eigenlijk etters zijn, die het best zo ver mogelijk weggejaagd kunnen worden. Vervolgens wordt rond een aantal vooraf bepaalde aandachtsgebieden gebrainstormd, om de beste technieken daarvoor te definiëren. De deelnemers zijn daarmee verzekerd van hun statuut van Actief Lid van de Klanten Wegjaag-Club.
Het unieke van deze presentatie is de onconventionele benadering. Deze is voor alle deelnemers een complete verrassing en zorgt ervoor dat er – letterlijk – nog maanden over nagepraat wordt.
Deze presentatie over klantenservice is geschikt voor iedereen, ook diegenen die denken geen klantcontacten te hebben (want zij hebben natuurlijk interne klanten). Door het feit dat de aandachtspunten aan de organisatie worden aangepast en de zaal zeer actief meewerkt, is de presentatie gegarandeerd maatwerk. Er is geen bovengrens aan het aantal deelnemers (nou ja, vanaf 1.500 moeten we speciale maatregelen nemen).
Na afloop heeft uw publiek:
• een onderhoudende sessie achter de rug, waarvan zij een aantal tips en inzichten over klantenservice nog lang zullen gebruiken;
• een globaal idee gekregen van de verschillende soorten verwachtingen die klanten hebben;
• een aangescherpt bewustzijn dat klanten tijdrovers zijn en zo snel mogelijk de deur uit moeten – of omgekeerd…..;
• het besef gekregen dat vele aspecten van klantwaarde uit kleine details bestaan en dat zij daar een cruciale rol bij spelen.
Elke presentatie is weer opnieuw maatwerk omdat úw boodschap voorop staat. Maar we baseren ons dan wel op een vorm die zich in het verleden uitgebreid bewezen heeft. Kunt er dan op vertrouwen dat alles goed komt? Ja, daar kunt u op vertrouwen.
U bent op zoek naar een spreker met een andere, effectieve benadering van klantenservice? Gevonden!
Is de KlantenWegjagen-aanpak niet meteen wat u zoekt? Geen punt, dit is niet de enige maatwerktemplate!
Neem even contact op om samen de meest geschikte formule te zoeken!
Er is overigens geen enkele reden waarom u niet aan meerdere sprekers een voorstel zou vragen. Neem nu alvast bij mij een vrijblijvende optie en vergelijk! Of laten we overleggen hoe we uw evenement tot een spetterend succes maken.
279.046
BLIJE TOEHOORDERS
2.248
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
60.452
BOEKEN VERKOCHT
38.014
TIPBOEKJES VERSPREID
Guido Thys vertelde al de boodschap van:
Cindy van der Wijst / Industria
Erg veel bewondering voor deze man. Hij was tot op de puntjes voorbereid en heeft een geweldige dag neergezet.
Willem Heijboer / Blomsma
Zeer tevreden. Guido zijn presentatie sloot goed aan en alles was naar verwachting. Absoluut een aanrader!!
Kees v.Klaarbergen / Primavoorelkaar
Een hele plezante avond met alleen maar posititieve reacties!Directe inleving door Guido, duidelijke en complete informatie.
Elles Janbroers / FNV Kiem
Van de hele dag was Guido t leukst! Erg verfrissend! Duidelijke en zinnige grappen. Guido is een fijn persoon om mee samen te werken!
Philip Crollet / Crollet
Heel erg goed en absoluut voor herhaling vatbaar om Guido Thys als spreker in te huren!
Martijn Priem/Gemeente Borsele
Uiterst tevreden. Eerst negatief en dan opbouwen hoe het wel moet. Paste erg aan bij ons thema: dienstverlening naar de klanten toe.
Alain Bastiaens / Ferranti
Wat een uitstraling en de juiste overdracht van informatie. Boven verwachting en sloot erg goed aan bij onze eigen sprekers.
Thomas Blankvoort / Webhelp
Erg goed bevallen, deze bedrijfsverloskundige. Erg leuke uitspraken en de manier van presenteren zeker plezant!
Jeffrey van Ammerlaan / TouchMe+
Erg tevreden en goede reacties! Ook heel leuk dat jouw verhaal voor een gedeelte aansloot bij het verhaal van de directeur.
Silvia van Nieuwland / BEKO
Presentatie was vlot en vol humor. Het paste goed bij het publiek. Bij een volgend evenement komt Guido Thys zeker weer ter sprake!
Jacco Overdulve / Plieger
Een hele plezierige opening van de dag!! Alleen maar positieve reacties uit publiek!
Martin van der Hoek / VVCM
Niets anders dan super positief! Alle leden waren enthousiast en Guido sloot goed aan bij de verwachtingen van de bijeenkomst.
Tamara de Lange / AOC Oost
Zeer leuke bijeenkomst en helaas te weinig tijd om verder te sparren met Guido dus wij gaan voor een vervolg!
Gerard Lam / Nauta
Goed verhaal en sloot prima aan op onze doelstelling. Wat we wilde bereiken is gebeurd en voldeed dus aan alle verwachtingen.