Alles wat u wil weten
“Opzouten!” is het eerste boek over klanten dat ook daadwerkelijk vanuit het perspectief van de klanten geschreven is. Dit levert tegendraadse, verbluffende en niet altijd prettige conclusies op. In het boek kregen die de vorm van acht disrupties: radicaal andere manieren om met klanten om te gaan. (Nadat we al meer dan dertig jaar niets substantieel verbeterd hebben aan onze omgang met klanten, wordt het daar wel eens tijd voor .)
In dit boekje treft u een korte beschrijving aan van de acht disrupties. Voor het complete verhaal verwijs ik u uiteraard naar het boek (zie de link hiernaast en als u dit boekje geprint hebt: www.guidothys.nl/opzouten).
Elke disruptie wordt gevolgd door een mogelijke aanvliegroute om ze in uw organisatie te implementeren. De nadruk ligt daarbij op het woord “mogelijke”: het is een algemene suggestie; voor uw eigen organisatie zijn er misschien wel betere alternatieven.
Sommige basisstappen in de verschillende aanvliegroutes zijn dubbel op omdat ze inderdaad fundamenteel zijn en er nu eenmaal geen twintig verschillende manieren zijn om het goed te doen…
De routes vormen ook geen compleet plan van aanpak wat dat wordt uiteraard heel erg bepaald door uw specifieke uitgangssituatie, enzovoort. Ze zijn niet meer dan suggesties voor een initiële inventaris. Maar ook niet minder…
Uiteraard is het daarna belangrijk -en volledig in de geest van het boek- om ervoor te zorgen dat uw ingrepen niet eenmalig zijn maar ingebakken worden in de dagelijkse gang van zaken (dit geldt dus niet alleen voor disruptie 5).
Daarbij kunnen uiteraard ook de Klantwaarde Clinic (voor kleine teams) en de Workshop Klanten Wegjagen heel behulpzaam zijn.
Ik wens u veel inspiratie toe!
Reviews
There are no reviews yet.