Workshop Klanten Wegjagen
Dit is de meest succesvolle workshop van Guido Thys. Ze betekent gegarandeerd een uur entertainment van het hoogste gehalte. Maar tegelijk realiseren de deelnemers zich dat ze eigenlijk lachen om zichzelf en de “kleine details” waar ze steken bij laten vallen.
De sessie leidt tot de conclusie dat iedereen -ongeacht de functie- voor minstens twee derden persoonlijk en hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de waarde die klanten van het bedrijf/de organisatie verwachten.
Alles wat u wil weten
De sessie leidt tot de conclusie dat iedereen -ongeacht de functie- voor minstens twee derden persoonlijk en hoofdelijk verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de waarde die klanten van het bedrijf/de organisatie verwachten.
Dit bereiken we aan de hand van de “Doosjes-theorie”: naast het product of de dienst verwachten klanten ook dat het hen makkelijk gemaakt wordt en ze een “plezante” (van plaire – elkaar het leven aangenaam maken) beleving meemaken.
Omdat de meesten onder ons denken dat we alles over klantwaarde al wel weten en er niet iemand met een belerend vingertje op het podium hoeft te staan, beginnen we met een compleet omgekeerde en onverwachte benadering.
We gaan er namelijk van uit dat klanten eigenlijk etters zijn die ons van ons eigen werk afhouden. We stellen ons voor wat er gebeurt wanneer we de klanten navenant zouden behandelen. We brainstormen rond een aantal vooraf afgesproken aandachtsgebieden en wat blijkt? Iedereen blijkt de wegjaagtechnieken maar al te goed te kennen.
Deze workshop is geschikt voor iedereen, ook diegenen die denken geen klantcontacten te hebben (want zij hebben natuurlijk interne klanten). Door het feit dat de aandachtspunten aan de organisatie worden aangepast en de zaal zeer actief meewerkt, is de workshop gegarandeerd maatwerk. Er is geen bovengrens aan het aantal deelnemers (nou ja, vanaf 1.500 moeten we speciale maatregelen nemen)
Na deze workshop heeft uw publiek:
- een globaal idee gekregen van de verschillende soorten verwachtingen die klanten hebben;
- het besef gekregen dat vele aspecten van klantwaarde uit een mozaïek van kleine elementen bestaat en dat zij een cruciale rol spelen bij het tot stand komen ervan;
- een onderhoudende sessie achter de rug, waarvan zij een aantal trefwoorden nog lang zullen gebruiken.
Impressie
Bekijk onze Product Sheet.
... en meer
Duur | ? |
---|---|
Doelgroep | Medewerkers en/of management |
Interactie | Ja |
Maatwerk | Ja |
Kenmerken | Geschikt voor maximaal 50 medewerkers/managers |
Heel positief: energiek en goede combi tussen humor en inhoud.
Joris Leupen – Telindus
Bedankt voor je mooie, humorvolle presentatie. Zeer plezant om mee te maken.
Jacco de Jong – ASR
We zijn heel enthousiast! Erg grappig maar met een duidelijke boodschap welke op deze manier zeker zal blijven hangen.
Helga Lam – Topslijter
Erg leuk en zeer leerzaam. Compleet geslaagde workshop!
Kasper de Munck Mortier – MVGM
Erg tevreden, heel goed bevallen en goede aanvulling op de bijeenkomst
Elisio Baptista – Cooperatieve Parkeerservice
Super positief en een erg leuke presentatie!
Ingrid Dijk – Exportclub
Alles absoluut naar wens en Guido voelde de doelgroep heel goed aan waardoor het geheel top was.
Margret Hoekenga – Ned Schoenmakers Vereniging
Zeer tevreden! Erg professioneel en goed gedaan.
Hans de Wit – De Struytse Hoeck
Bedankt voor de erg leerzame en onderhoudende presentatie. We hebben vanuit de deelnemers alleen maar lovende kritieken gehad over het verhaal en de ‘spiegel’ die je ze hebt voor gehouden. Bijkomend gevolg van de presentatie is ook dat het woord ‘leuk’ door niemand meer in de mond wordt genomen.
Joren Kruip – Jan Linders Supermarkten
Zowel organisatorisch als de presentatie zijn uitstekend verlopen en ook alleen maar positieve reacties van de aanwezigen.
Rob Paulis – Rechtspraak
Maar een woord voor het geheel van aanvraag tot en met presentatie: GOED!!
Ingrid van den Berg – Welkoop
Begin had even een verrassingseffect … waar gaat dit naartoe ? Maar dat was verrassend en alles verder naar volle tevredenheid!
Ines van Steenbergen – Bouwinvest
Heel goed! Wij gaan voor vervolg
Christian Schafer – Wonen Limburg
Hylarisch en vooral goede combi van humor en serieuze boodschap
Lucie van der Linden – SVB
Hartstikke goed en zeer tevreden. Fantastische manier waarop Guido inhaakt op de eerdere presentaties van de bijeenkomst.
Pieter Hogenhout – Zuiver
Zeker naar tevredenheid en veel positieve reacties van de aanwezigen!
Sander de Graaf – Centric
Super goed! Grappig, dynamisch, leerzaam en to the point! Een aanrader!
Geraldine Sebek – Bergman Clinics
De kerstbijeenkomst was volgens mij wel dik in orde. En niet in de laatste plaats door de bijdrage van Guido. Wat ons betreft ook een groot succes!
Andre van Linden – Kemet
Buitengewoon enthousiast en het had langer mogen duren!
Maaike Hemmer – Bovemij
Een eye-opener en fijn om een serieuze boodschap op deze manier gepresenteerd te krijgen.
Marianne Klis – Gemeente Krimpen aan den IJssel