Zombiebusiness
Zombies zijn levende doden, wezens die eigenlijk dood zijn maar nog steeds rondwaren en de gewone, hardwerkende stervelingen het leven zuur maken.
Alles wat u wil weten
Elk bedrijf, elke organisatie heeft te maken met honderden Zombies: oude structuren, processen, opvattingen, werkwijzen, voorwaarden, afspraken, cultuurtjes, producten, list en bedrog, regels, procedures, incentives, afdelingen, condities, projecten, systemen, hobbyismen, functies, bonussen, overleg, informele circuits, tunnels en silo’s, gebreken, hypes, kunstjes, protocollen, winstverdelingen, teams, (verdien?)modellen, gedragingen, verborgen agenda’s, emoties, smoesjes, en vooral ook: tientallen niet-oplosbare problemen, dilemma’s en paradoxen. Kortom: toestanden die geen reden van bestaan hebben maar toch nog blijven rondspoken.
Op zich niet zo erg, als ze de aandacht niet zouden afleiden van het enige doel van de organisatie: haar eigen toekomst garanderen door het creëren van waarde.
Zombies zorgen ervoor dat tot 85% van de tijd in uw organisatie verloren gaat aan niet-productieve bezigheden.
Guido Thys kan bewijzen dat alle Zombies in uw organisatie veroorzaakt worden door onvolledige of verkeerde antwoorden op de 7 kernvragen die elke organisatie moet invullen maar in de praktijk meestal onbeantwoord laat. In plaats daarvan worden workarounds ingezet: symptoombestrijding die de oorzaak niet wegneemt, maar wel voor nieuwe Zombies zorgt’¦
Tijdens deze workshop maken de deelnemers een gerichte inventaris van zombies en herleiden deze tot de corresponderende drie kernvragen.
Daarna formuleren ze een antwoord op de basisvragen en plannen ze stappen om de Zombies uit te roeien.
Uiteraard kunnen zowel de te adresseren Zombies als de gewenste antwoorden op de basisvragen tijdens de voorbespreking bepaald worden, waarna de deelnemers ze via ‘geleide democratie’ op hetzelfde resultaat uitkomen…
Niet het bloed, maar de humor druipt van deze workshop af. Daarna blijven beklemmende boodschappen en toepasbare actiepunten over.
Bekijk onze Product Sheet.
... en meer
Duur | 45-60 min |
---|---|
Doelgroep | de hele organisatie |
Interactie | Nee |
Maatwerk | Nee |
Kenmerken | Deze presentatie bevat een sterke boodschap die met veel humor wordt gebracht. |
Reviews
There are no reviews yet.