20 ideeën voor meetings in 2020 (en lang daarna)
Wanneer Guido Thys terugkijkt op de voorbije 2.500+ keer dat hij heeft deelgenomen aan bedrijfs- en klantenbijeenkomsten, congressen, seminars, dealermeetings, uitjes, roadshows en andere evenementen, dan ziet hij altijd en, vreemd genoeg, nog steeds hetzelfde patroon. Alsof er de voorbije 28 jaar niets veranderd is. In dit boekje geeft hij u enkele suggesties, gebaseerd op alle goeie dingen die hij ook -heel dankbaar- vaak mag meemaken. Doet u er uw voordeel mee?
Alles wat u wil weten
Mannetjes -en (on)gelukkig ook steeds meer vrouwtjes- met een overkill aan informatie, al dan niet aangekondigd door een dagvoorzitter die zichzelf ook heel slim vindt. Ter afsluiting vaak een fragment uit een cabaretshow met 3 lijntjes haastig toegevoegd “maatwerk”. En altijd koffie met gebakje vooraf + bitterballen achteraf. Een publiek dat het allemaal al honderd keer heeft meegemaakt, het dus lijdzaam ondergaat en hunkert naar de vrijheid…
Overdreven? Toegegeven, voor de meeste bijeenkomsten is dit een overtrokken beeld, maar bijna zonder uitzondering zijn evenementen nog steeds gebaseerd op deze blauwdruk uit de jaren negentig van de vorige eeuw…
De lasershow, de gekke typetjes en de wool act zijn niet meer van deze tijd, dus wat blijft er over om het geheel op te leuken? De locatie. De kleur van de slappe marsepein op het gelegenheidsgebakje.
We blijven het publiek overstelpen met feiten in een format dat ze hardop kunnen dromen. Het blijft vooral zenden, soms afgewisseld met krampachtige pogingen tot interactie. Soms is het belangrijker dat de hele apenrots de revue passeert dan dat de zaal er iets van opsteekt (pardon my french, maar dit is een authentiek commentaar van een geërgerde toehoorder).
Kan het anders en beter? Natuurlijk!