Zakkenvullers – PDF

0,00

“Concurreren is een complete, nodeloze verspilling van tijd, energie en geld.”
“Innovatie is een laattijdige correctie op een fout of een verouderd business model.”
“Het aantal overlegsessies in een organisatie is een graadmeter voor het gebrek aan leiderschap.”
“Verandermanagement is klinkklare onzin.”

Dit zijn enkele citaten uit “Zakkenvullers! hoe een bedrijf zo plezant werd dat iedereen er weer goesting in kreeg”. In deze meeslepend geschreven bedrijfsroman laat Guido Thys zich van zijn beruchtste kant zien: vlijmscherp managementmythes en –waanbeelden onderuit halend.

We wensen u dan ook nog steeds veel leesplezier toe. En de verouderde passages, die mag u dus rustig overslaan!



Share
Description

“Concurreren is een complete, nodeloze verspilling van tijd, energie en geld.”
“Innovatie is een laattijdige correctie op een fout of een verouderd business model.”
“Het aantal overlegsessies in een organisatie is een graadmeter voor het gebrek aan leiderschap.”
“Verandermanagement is klinkklare onzin.”

Dit zijn enkele citaten uit “Zakkenvullers! hoe een bedrijf zo plezant werd dat iedereen er weer goesting in kreeg”. In deze meeslepend geschreven bedrijfsroman laat Guido Thys zich van zijn beruchtste kant zien: vlijmscherp managementmythes en –waanbeelden onderuit halend.

Wanneer de top van ZOEPS! een ingrijpende beslissing neemt, slaat deze in als een bom. In de Nederlandse vestiging besluit een groepje managers en medewerkers om een alternatief uit te werken. De term “zakkenvullers” verandert daarbij stilaan van betekenis.
Ze komen langzaam tot het besef dat heel wat managementpraktijken zoals innoveren, reorganiseren, overleggen en concurreren hun oorsprong vinden in luiheid, eerder dan in origineel denken over datgene waar klanten geld voor over hebben.
Onder leiding van Afje de Vries, die dagelijks verslag doet in haar –voor de lezer toegankelijke- weblog, worstelt het team zich door theorie en praktijk, door voor- en tegenspoed, door misdaad en romantiek. Zoals elke organisatie blijkt ook ZOEPS! namelijk bevolkt door intriganten en opportunisten, een mol, een deep throat, spijtoptanten, rekkelijken en rabiaten, maar vooral ook door harde werkers.
Zakkenvullers! is de eerste bedrijfsroman in het Nederlandse taalgebied, naar aloude Vlaamse verteltraditie geschreven ter leeringhe ende vermaec: een ontspannen leesboek dat de lezer echter op zeer confronterende wijze wegwijs maakt in het oerwoud van strategische-, marketing- en managementtheorieën en -rages. Bovendien kan de lezer, het boek in de hand, dezelfde stappen ondernemen als de hoofdpersonen, met misschien wel een beter resultaat.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Zakkenvullers – PDF”

Privacy Preference Center