Welkom in de “Boring Twenties”
Ook beschikbaar als webinar!
In 1920 begonnen de Roaring Twenties: een tijd van blijheid, opleving, verandering en welvaart. Optimisten voorspellen dat we daar nu weer aan toe zijn.
Nee! roept Guido Thys uit, ook niet na de corona-pandemie..
Als we de zaken niet radicaal anders gaan aanpakken, gaat er helemaal niets veranderen en wordt het gewoon saai. Dit geldt voor de zorg, de overheid, de samenleving in het algemeen en zeker op bedrijfskundig vlak.
.
In 1920 begonnen de Roaring Twenties: een tijd van blijheid, opleving, verandering en welvaart.
Optimisten voorspellen dat we daar nu weer aan toe zijn.
Nee! roept Guido Thys uit, ook niet na de corona-pandemie.
Als we de zaken niet radicaal anders gaan aanpakken, gaat er helemaal niets veranderen en wordt het gewoon saai. Dit geldt voor de zorg, de overheid, de samenleving in het algemeen en zeker op bedrijfskundig vlak.
De fundamenten van bedrijfsstructuren, ketensamenwerkingen, verdienmodellen, etc. zijn tussen de 50 en de 150 jaar geleden gelegd. Ze vormen nog steeds de status quo van vandaag.
Sindsdien zijn we er aan gewend dat we verandertraject op verandertraject moeten lanceren aan de hand van de ene hype na de andere. En dat levert alleen maar oppervlakkige resultaten op. Zoals Steven Covey zei: we proberen voortdurend onze ladder te verbeteren, maar vragen we ons ook af of die ladder wel tegen de juiste muur staat?
Op zijn beruchte, directe maar humorvolle manier laat Guido Thys in deze presentatie zien hoe je echte organisatie-aandoeningen kunt onderscheiden. Hoe je terug kunt gaan naar de oorsprong, de basis en de purpose (jammer genoeg ook een hype…). Hoe je beslissingen en keuzes uit het verleden anders kunt inrichten.
Dan blijkt plots dat innovatie de status quo in stand houdt. Dat je mensen niet kunt managen. Dat marketing ons van de klant weghoudt. Dat verandermanagement nergens op slaat en ook nergens voor nodig is. Dat een organisatie zonder ziel even ver loopt als een kip zonder kop. Dat klantgerichte organisaties iedereen voor de gek houden. Dat keizers zonder kleren heel populair zijn.
En vooral: dat de kansen voor het grijpen liggen.
Tijdens de voorbespreking maken we een maatwerkpresentatie van deze wake-up call: voor de leden van uw vereniging, voor uw managementteam, uw medewerkers, voor uw ketenpartners of voor andere belanghebbenden.
En…. uiteraard wordt er ook weer flink gelachen!
Het optieformulier invullen is geheel vrijblijvend, maar garandeert u op deze manier wel van een reservering in mijn agenda (wij informeren u altijd over de beschikbaarheid).
Bekijk onze Product Sheet.
Additional information
Duur | 60 min |
---|---|
Doelgroep | voor (interne) ondernemers, managers, leidinggevenden |
Interactie | Ja |
Maatwerk | Ja |
Guido, ik heb genoten, en zelfs geleerd, van jouw presentatie bij NCD Change in Business.
Dick van Kooten, Register Psycholoog Arbeid en Gezondheid
Hallo Guido, mooi prikkelend verhaal vandaag. Ik heb genoten. Dank daarvoor!
Lisette Weersink, Initiator Change Management Platform
Dank voor jouw mooie, uitdagende en inspirerende voordracht!
Xavier Zeilinga, Gedragsanalyst
Guido maakt je ‘wakker’ en brengt je weer terug op de werkelijke wereld waar alles simpeler is dan de verhalen die we allemaal maken. Guido laat Nederlander ervaren wat echte nuchterheid is en hoe deze menselijkheid inspireert om een betere versie van jezelf te worden. Heerlijk als alle dogma’s worden afgebroken door Guido de Sloper en je na de presentatie weer heerlijk fris aan de slag kunt met een nieuwe, gezonde en zinvolle blik op de toekomst vol mogelijkheden. Guido is mijn Nr 1 inspiratie.
Luc van Bussel, Directeur-Eigenaar Regardz Hospitality Group
Gisteren was ik aanwezig bij NCD Change. Dank voor je enthousiasmerende presentatie!
Annemarie van der Burg, Partner in Governance
Donderdag uw presentatie bijgewoond tijdens de NCD meeting. Subliem!!!! Hulde daarvoor.
Han Colen, Senior Interim Manager