Welkom in de “Boring Twenties”

Ook beschikbaar als webinar!
In 1920 begonnen de
Roaring Twenties: een tijd van blijheid, opleving, verandering en welvaart. Optimisten voorspellen dat we daar nu weer aan toe zijn.   

Nee! roept Guido Thys uit, ook niet na de corona-pandemie..
Als we de zaken niet radicaal anders gaan aanpakken, gaat er helemaal niets veranderen en wordt het gewoon saaiDit geldt voor de zorg, de overheid, de samenleving in het algemeen en zeker op bedrijfskundig vlak. 

Optie nemen

.



Share

In 1920 begonnen de Roaring Twenties: een tijd van blijheid, opleving, verandering en welvaart.
Optimisten voorspellen dat we daar nu weer aan toe zijn. 

Nee! roept Guido Thys uit, ook niet na de corona-pandemie.
Als we de zaken niet radicaal anders gaan aanpakken, gaat er helemaal niets veranderen en wordt het gewoon saaiDit geldt voor de zorg, de overheid, de samenleving in het algemeen en zeker op bedrijfskundig vlak.
De fundamenten van bedrijfsstructuren, ketensamenwerkingen, verdienmodellen, etc. zijn tussen de 50 en de 150 jaar geleden gelegd. Ze vormen nog steeds de status quo van vandaag.
S
indsdien zijn we er aan gewend dat we verandertraject op verandertraject moeten lanceren aan de hand van de ene hype na de andere. En dat levert alleen maar oppervlakkige resultaten op. Zoals Steven Covey zei: we proberen voortdurend onze ladder te verbeteren, maar vragen we ons ook af of die ladder wel tegen de juiste muur staat?  

Op zijn beruchte, directe maar humorvolle manier laat Guido Thys in deze presentatie zien hoe je echte organisatie-aandoeningen kunt onderscheiden. Hoe je terug kunt gaan naar de oorsprong, de basis en de purpose (jammer genoeg ook een hype…). Hoe je beslissingen en keuzes uit het verleden anders kunt inrichten. 

Dan blijkt plots dat innovatie de status quo in stand houdt. Dat je mensen niet kunt managen. Dat marketing ons van de klant weghoudt. Dat verandermanagement nergens op slaat en ook nergens voor nodig is. Dat een organisatie zonder ziel even ver loopt als een kip zonder kop. Dat klantgerichte organisaties iedereen voor de gek houden. Dat keizers zonder kleren heel populair zijn.
En vooral: dat de kansen voor het grijpen liggen.   

Tijdens de voorbespreking maken we een maatwerkpresentatie van deze wake-up callvoor de leden van uw vereniging, voor uw managementteam, uw medewerkers, voor uw ketenpartners of voor andere belanghebbenden.

En…. uiteraard wordt er ook weer flink gelachen!

Het optieformulier invullen is geheel vrijblijvend, maar garandeert u op deze manier wel van een reservering in mijn agenda (wij informeren u altijd over de beschikbaarheid).

Bekijk onze Product Sheet.

    Deze functie is tijdelijk uitgeschakeld.
    (Ja, ook wij jagen de klanten weg!)
    "Optie nemen" in de tekst hierboven, die doet het wel.
    Excuus.

     

    Additional information
    Duur

    60 min

    Doelgroep

    voor (interne) ondernemers, managers, leidinggevenden

    Interactie

    Ja

    Maatwerk

    Ja

    Product reviews
    Add a review

    Privacy Preference Center